Home » Ce poate face HoReCa pentru noi, clienții?

Ce poate face HoReCa pentru noi, clienții?

Am tot scris și am tot dat idei de cum putem să susținem HoReCa în aceste momente extrem de grele pentru industria HoReCa. Dar, ca în orice relație, avem o autostradă cu dublu sens. Cred că e de bun simț să conștientizeze și industria acest lucru și să se comporte ca atare.

Ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country

J. F. Kennedy, 20 ianuarie 1961

Ce puteți face, voi, HoReCa, pentru noi, clienții?

Știu, o să spună, că ce să mai facă acum, când oricum îs la pământ? Așa cum te învață toți marii gânditori, înainte de a aștepta ceva, trebuie să dai tu ceva. Drept urmare, mai jos am să scriu câteva gânduri care-mi trec prin cap pe care le poate face HoReCa pentru noi, clienții, astfel încât să simțim suntem împreună în asta.

Fiți disponibili

Avem metehnele noastre. Știu, fiecare cu piticii lui. Dacă eu vrea să comand printr-o aplicație parteneră (Foodpanda, Tazz by eMag, takeaway.com etc), pentru că așa îmi e mie mai comod, nu înseamnă că tu să nu faci efortul ăla de a te lista și acolo.

Nu trebuie să-mi spuneți că poate unii nu-și permit să fie prezenți acolo, pentru că nu e așa. Oricine își permite. Pentru că prețul ei îl stabilesc. Nu a zis nimeni că nu poate să aibă un preț pe aplicația parteneră și alt preț la comanda telefonică.

Așadar, faceți tot posibilul să vă listați pe toate platformele disponibile, astfel încât, dacă eu, clientul vreau să comand prin Glovo, să pot comanda. Exemplul cu Glovo e și mai bun, pentru că nu trebuie să te listezi acolo, dar trebuie să îmi accepți livrarea prin ei… dacă așa îmi doresc eu. Sau să pot comanda prin WhatsApp. Ați prins ideea.

Faceți promoții

O să spuneți: de unde să mai fac promoții, când eu oricum încasez doar 10% din cât încasam anul trecut? Ei bine, o idee este să vă faceți propria platformă de preluare comenzi și să acordați discount. În loc să mai plătiți comision platformelor partenere, ne dați nouă, clienților, discount.

Da, am zis că trebuie să te listezi pe toate platformele, dar asta nu înseamnă că dacă eu fac un efort să comand de la tine de pe site, tu nu mă poți răsplăti printr-un discount. Din punctul tău de vedere ieși doar în câștig.

Mă repet, gândiți-vă că suntem într-o relație de lungă durată și acționați ca atare. Dați ca să primiți. Nu vă gândiți la încasările din secunda asta. Gândiți pe termen mediu și lung. Va trece criza, dar repercursiunile acțiunilor voastre pot să fie fatale.

Organizați evenimente

Cum? În plină pandemie? Ești nebun? Ce evenimente visezi, când noi avem maxim 30% din capacitate disponibilă și afară-s gradele cu minus?

Așa e, dar asta nu înseamnă că nu poți să inventezi tu unele. Niște evenimente care să ne apropie de voi și de noi. Unii cu alții. Încercați să realizați că și noi, clienții, suntem sătui de stat în casă și mâncat de la delivery.

După cum bine știți, mâncatul în sine e un eveniment. Transformați-l în spectacol. Acum e cel mai bun moment. Să fiți alături de noi. Să ne demonstrați că se poate.

Samsara este un exemplu foarte bun.

Adaptați-vă. Pentru noi și indirect pentru voi.

Știu, una e afacera gândită pentru servirea mesei la locație și alta e pentru delivery / take away. Total de acord. Tocmai de asta trebuie să vă adaptați și să găsiți soluții pentru a răzbi.

Spun asta pentru că văd că din ce în ce mai multe localuri au început să-și închidă porțile. Și înțeleg decizia, nu spun nu. Dar, în același timp, văd că multe au început să ofere servicii suplimentare:

  • Livada oferă mic dejun și Business Lunch
  • DOT îți livrează acasă inclusiv cocktail-uri
  • Storia a deschis o locație în Florești astfel încât să poată comanda și floreștenii și în plus a scos și un produs nou (pizza pentru întreaga familie)
  • HealthyLicious a scos un produs nou pe piață, granola, pe care-l comercializează online (pe toate platformele posibile – inclusiv la ei pe site și pe madelocal.ro) și acum e în discuții să intre și în magazinele fizice… totul pentru a ne fi nouă mai ușor.
  • Finess Ice Cream s-a listat pentru consumatorul final. Până acum îi găseam doar în HoReCa.

Micile gesturi fac relația adorabilă și de lungă durată.

Fix ca-n dragoste. Nu trebuie să fie gesturi grandioase, promoții și oferte peste oferte. Trebuie să mă faci să simt că-n spatele afacerii e un om, ca mine, care se luptă să răzbească în 2020. Nu doar economic, pentru că impactul psihologic e real pentru toată lumea.

Am tot zis și am tot marșat pe ideea susține ”o afacere mică, locală” pentru că în spatele ei se află o persoană. Un tată care își plătește cu banii ăia hainele de unicorn ale fiicei lui.

Dar fă-mă să simt asta. Că de la discurs la acțiune e cale lungă și nu ar trebui să fie. Mă repet, nu trebuie să fie mare lucru, trebuie doar să fie. Poate să fie un simplu mesaj pe care-l scrii de mână pe cutie sau o inimioară desenată. Orice, să simt că a fost pregătită de cineva care e conștient că cel care a comandat-o o va savura. Pune o bombonică. Chiar nu are importanță ce. Doar demonstrează-mi că te gândești la mine.

Dacă ai o sugestie, te rog, nu te rușina. Aștept idei / sugestii în comentarii.

Featured images by Bruna Branco on Unsplash


comments

Etichete:

Un comentariu la „Ce poate face HoReCa pentru noi, clienții?”

  1. Pingback: Ce a însemnat pentru mine anul 2020 | Un blog scris de Dan Ciulea

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.