fbpx

Completează electronic MODELUL declarației pe proprie răspundere referitoare la circulația persoanelor în afara localității în starea de alertă

După chin și suferințe amarnice, guvernanții au reușit, într-un final să ne spună cum și în ce condiții putem să părăsim localitatea.

Modelul oficial al declarației a fost publicat în format electronic pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, în format pdf. Îl puteți descărca aici.

Dar, pentru că nu aș vrea, așa cum bine am spus și acum două luni, să distrugem pădurile inutil prin tipărirea acestei declarații, am modificat-o eu în format editabil, astfel încât să o putem completa și semna electronic. Mai jos vă redau pașii:

Pasul 1: Download declarație (Update 15.05.2020 ora 16:53)

După ce ați dat jos modelul declarației, îl deschideți cu orice editor de documente (Microsoft Word, Open Office, Pages de la Apple sau mai știu eu ce editor pentru documente aveți instalate pe calculator). Personal folosesc Google Docs.

Pasul 2: completați cu datele personale

Printre altele, trebuie să spuneți motivul deplasării. Fișierul atașat acestui articol este formatat astfel încât să puteți bifa căsuța / căsuțele corespunzătoare motivului pentru care circulați în afara localității.

Pentru cei care nu știu cum se face acest lucru în Google Docs, găsiți mai jos procedura:

Pasul 3: Scanați-vă semnătura și atașați-o în document.

Eu folosesc aplicația CammScaner pentru scanarea documentelor cu mobilul, dar sincer să fiu de curând am descoperit că aplicația de Dropbox are această funcție, de scan și e extrem de ușor de utilizat. Pe lângă că are și editor de documente încorporat.

Așadar, semați pe o foaie albă cu un pix / stilou colorat (să nu fie negru, de preferat albastru).

Scanați semnătura și salvați-o în format jpg sau png (în funcție de aplicația pe care o folosiți, vedeți ce format vă permite).

Reîntoarceți-vă la declarație și inserați semnătura.

Pasul 4: Salvați în format pdf / jpg și transferați declarația pe telefon.

După ce ați terminat de completat declarația, exportați-o în pdf sau jpg (astfel încât să nu poată fi modificată. Pentru că spre exemplu un document de tip word poate să arate într-un fel pe computer și alt fel pe telefon – se strică aranjarea în pagină și nu vă doriți să generați o discuție inutilă cu autoritățiile. Nici ei nu au timp și nici voi nu vă doriți să le îngreunați munca).

Apoi transferați acest fișier pe telefon / tabletă sau ce dispozitiv electronic dispuneți. Printre cele mai simple modalități de trasnfer, este e-mail-ul. Dar asta e în funcție de dispozitiv.

Nu uitați, informați-vă doar din surse oficiale, verificați constant sursele și păstrați în continuare distanțarea socială. Evitați deplasările inutile.


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii. Ma gasiti pe: Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

1 Response

  1. June 2, 2020

    […] cum am făcut și cu declarațiile pe care trebuia să le completăm în timpul stării de urgență / […]

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.