fbpx

Puglia: Bari, Matera, Alberobello și Monopoli la final de ianuarie

Am găsit bilete de avion super ieftine (156 lei, dus – întors, pentru două persoane), drept urmare am făcut o exursie de 5 zile, 4 nopți în Puglia, Italia

E mai scump să nu-l cumpăr și să merg, decât să-l cumpăr și să nu merg!

Dan Ciulea, secolul XX

Vă spun din capul locului că e super pont să călătorești în extra sezon pentru că, în cazul ăsta cel puțin, eu și Buburuza am fost singurii turiști de pe stradă. Tot ce înseamnă ”tourist trap” era închis (mă refer la domeniul HoReCa) și, totodată, am reușit să vizităm obiectivele turistice fără să ne călcăm în picioare cu altcineva.

Transport 🚂

Am luat avionul din Cluj până în Bari.

Nu am închiriat mașină, tot ce a însemnat excursii (Matera, Alberobello, Monopoli) le-am făcut cu trenul. Bari este un nod feroviar, așadar nu ai nicio problemă să ajungi oriunde.

În cazul în care sunteți 4 persoane, se justifică să închiriezi o mașină, pentru că biletele de tren nu sunt cele mai ieftine. Noi am cheltuit aproximativ 40 EURO / zi (pentru mine și Buburuza, dus – întors), pe transport… cu siguranță ni se justifica și nouă, doar că am vrut să mă pot bucura oricând de un pahar de vin. Ceea ce am și făcut și vă doresc și vouă.

Cazare 🏘️

Dacă tot am ajuns în Bari în extra sezon, am zis că să ne cazăm în buricul târgului și ne-am cazat într-o casă tradițională, din cetatea veche a orașului, astfel încât să mergem pe jos oriunde, B&B Bari Old Town.

Un apartament cu două camere, baie proprie și bucătărie. Nu aveam neaparată nevoie de două camere, dar prețul a fost foarte bun, 180 EURO / 4 nopți, așa că l-am luat.

Recomand cu mare drag, singura problemă pe care a avut-o a fost patul, care în afară de faptul că face parte din categoria paturilor instagramabile, genul de pat pe care îl găsești pe Pinterest, care m-a atras de altfel (din poze), este un pat extrem de prost. Nu aveai cum să respiri fără ca el să nu scârție.

Împrejurimi ⛲

Dacă vă vine să credeți sau nu, noi nu am vizitat Bari. Mă rog, ne-am plimbat în fiecare seară când ne întorceam ”acasă” prin cetatea veche. Am ieșit să mâncăm, dar nu l-am vizitat în adevăratul sens al cuvântului.

Matera

Booking.com

Senzație! Am zis că neaparat am vrea să revenim, undeva prin aprilie – mai…. anul acesta e și Capitala Cultural Europeană.

Datorită faptului că nu e sezon, ne-am plimbat nestingheriți pe străzile înguste ale oarșului (oraș care apropo, se află pe locul 3 în topul celor mai vechi orașe locuite încontinuu)

Alberobello

Aici am avut cele mai mari emoții, cu transportul, pentru că practic trebuia să schimbăm trenul cu un autobuz și nu eram sigur de ce și cum. Dar, pentru că oamenii ăștia nu fac de ieri turism, au pus la punct toate detaliile. Drept urmare nu aveți de ce să vă faceți griji. Vă luați un singur bilet, bilet pe care îl arătați și controlorului din tren și celui din autobuz.

Distanța dintre locul unde vă lasă trenul și locul de unde trebuie să vă urcați în autobuz este de 50m. Ba mai mult, controlorul vine și vă anunță unde trebuie să vă dați jos și vă indică de unde să vă urcați în autobuz. Simplu.

Odată ajunși la Trulli o să înțelegeți de ce e așa nebunie pe Instagram cu toți cei care-l vizitează. E extraordinar, dar mai mult de jumătate de zi, cu tot cu savuratul unui pahar de vin pe terasă nu prea ai ce să faci.

Monopoli

La intrarea în oraș, în gară, e un semn pe care scrie: “No board game jokes, please! The locals have heard them all before!”

Serios vorbind acum, ăsta e un oraș de vizitat. Probabil că ai nevoie de minim 5 zile ca să poți să te plimbi pe toate străduțele pe care orașul vechi le are. Fiecare clădire are povestea ei, fiecare colțișor e unul pe care vrei să-l surprinzi în postarea ta de pe Instagram, fiecare rază de soare simți cum te încarcă cu energie pozitivă.

Noi, în 1 februarie, am avut 18 grade Celsius.

Ca să vă faceți o idee, în escapada asta am făcut 1.300 de fotografii.

Gastronomia 🍝

Delir!

Nu am dat niciodată greș în Italia, maxim am mâncat în localuri scumpe, dar să mănânc ceva greșit, nu mi s-a întâmplat niciodată. Cu acest gând în minte și luând în calcul că am fost în afara sezonului, vreau să vă spun că am avut niște experiențe gastronomice senzaționale și am să vă fac 3 recomandări

Osteria Paglionico – Bari

Este un local deschis în 1870, păstrat în familie și cu o mâncare senzațională. Dacă vă uitați pe Tripadvisor o să vedeți că stă foarte prost, dar asta din cauză că proprietarul este, cum să vă spun? Italian! Eu am zis că e Soup Nazi din Seinfeld.

Nu are meniu, te întrebă doar dacă alegi vită sau pește, vin sau bere, apă plată sau minerală.

Pentru patru feluri de mâncare de persoană, 2 carafe de vin și o apă plată la 1L, am plătit 35 EURO.

Ristorante dal Ghiottone – Monopoli

Designul interior este o combinație între tradițional și modern. Înainte să intru aveam sentimente contradictorii, nu știam ce să facem, să intrăm, să nu intrăm. Până la urmă am ales să intrăm (era absolut gol localul, bine, toate loaclurile erau goale) și bine am făcut!

Aici, în Puglia, mă rog, în sudul Italiei, pastele tradiționale se numesc orecchiette, așa că mi-am comandat o porție de orecchiette al nero di sepia con bisque di gamberi rossi, pomodorino datterino al profumo di lime su crema di buratta murgese. Buburuza și-a comandat un alt fel de mâncare tradițional în zonă, tiella di riso patate e cozze alla barese.

Alături de vin, apă plată și o cafea, am plătit 28 EURO cu tot cu bacșiș.

Osteria Villari

Este un local care stă foarte bine pe Tripadvisor (parcă era pe locul 5 când ne-am uitat noi), dar nu acesta a fost motivul principal pentru care l-am ales, ci faptul că majoritatea îl desemnau ca fiind cel mai bun local unde se servește risotto.

Pe lângă asta nu e chiar în buricul târgului, e aproape de cetatea veche, dar cumva parcă e într-o zonă destinată localnicilor care ies din casă. Nu știu, așa mi s-a părut mie. Până și proprietarul localului, care de altfel ne-a servit, a fost puțin mirat când ne-a văzut.

Oricum, am trăit o experiență culinară desăvârșită aici.

Comanda mea, platoul de pește la grill, mi-a adus-o bucătarul, ca să mă laude pentru alegerea făcută, Iar lauda nu a venit pentru că mi-aș fi luat ceva super scump, până la urmă a costat 15 EURO (super pont).

Bonus: Il Salumiere Nino, Bari

De afară ai zice că e o alimentară – carmangerie. După ce intri ești lovit de toate preparatele pe care italienii le fac: prosciutto crudo, salami, mortadella, brânzeturi, pâine, condimente… nebunie!

Partea și mai bună e că știu că ești pofticios, drept urmare sunt pregătiți să-ți facă un panini, pe loc cu ce îți dorești tu.

Și nu e obligatoriu să fie sandwich, noi în fiecare dimineață ne luam mozzarella cu ulei de măsline și piper, pâinea lor din zonă (au o pâine de îți vine să o mănânci doar cu ulei de măsline) și ceva mezel (prosciutto crudo, salami, mortadella), practic am schimbat zilnic ca să gustăm din toate.

Pe scurt ne vom întoarce cu prima ocazie pentru că e o zonă extrem de ofertantă din toate punctele de vedere și mai avem așa de multe chestii de făcut fără să ne repetăm.

7 comments
  1. Foarte faina vacanta voastra! Clar e un loc unde de de mers de multe muuuulte ori. Si noi vrem sa ne reintoarcem anul asta. Va recomand cand mai ajungeti in zona sa dati o fuga si in Trani si Ostuni, sunt niste orasele super faine.