fbpx
Gate to Olymp

Destinație de concediu: Spetse, Hydra, Poros și un pic de Atena.

Anul acesta, pentru că niște prieteni au făcut cununia religioasă în Grecia, pe insula Daskalio mai exact, am decis să ne facem concediu în zonă și să stăm 11 zile. Și, în spiritul nostru caracteristic, am decis să vizităm cât mai mult, să ne încărcăm bateriile culturale și să ne exersăm papilele gustative. Bun, nu o mai lungesc și am să trec direct în pită!

⛵ Transportul (~450 €)

Din Cluj-Napoca am luat avionul până în Atena (biletele ne-au costat undeva la 750 lei, dus – întors, pentru mine și buburuza, la care am mai adăugat un bagaj de cală și selectarea locurilor 😡 – da și la Wizz trebuie să plătesc pentru asta, am ajuns undeva la 1.000 lei cu totul.)

De aici poți să iei autobuzul X96 care te duce direct în Pireus, metroul și / sau trenul. Te costă aproximativ 10 EURO / persoană.

Între insule ne-am plimbat cu Ferry. Mi-am instalat aplicația aFerry și primul bilet mi l-am cumpărat prin aplicație, după care am folosit-o strict pentru informare: când și de unde pleacă ferry-urile (destinații și program / orar). Astea ne-au costat undeva la 200 EURO.

În Atena ne-am plimbat strict cu metroul, au mai multe oferte pentru bilete, noi am ales varianta de 5 călătorii, care costă 4 EURO și ceva.

🐚 Cazarea (~50€ / noapte)

Pentru că nu am stat mai mult de 3 nopți niciunde, vă dați seama că nu am reușit să găsim cazare la prețul cu care suntem noi obișnuiți în Grecia, asta pe lângă faptul că am căutat cazări bune, nu doar din punct de vedere a facilităților, dar și a locației față de obiectivele importante de vizitat.

În Spetse, am stat la Villa Marina. Eram la 20s de plajă și 5 minute de mers pe jos de centrul orașului. Filippos e un tip extraordinar, care a fost căsătorit cu o româncă timp de 10 ani și singurul cuvânt pe românesc pe care l-a învățat este: La revedere!. Vă recomand cu mare drag, omul a fost extrem de amabil, noi am ajuns pe insulă la 1 dimineața și s-a oferit să ne întimpine în port.

În Hydra, cu toate că ne-am rezervat cazarea doar cu o zi înainte, am găsit o super ofertă și ne-am cazat la Glaros Guest House. Practic eram în centrul acțiunii. Efectiv nu puteam să ne căzăm mai bine.

În Poros, Askeli mai exact (un fel de Florești al Clujului) ne-am cazat la Christine Studios, pentru că ne-am dorit să fim aproape de prietenii noștri (eram practic la 2 case mai jos de ei) și aici am avut parte de cea mai mare cameră și cel mai confortabil pat. Proprietatea este senzațională. E drept că se află la 4 km de centrul orașului, dar taxi-ul te costa 4 euro…. deci nu era un capăt de țară. Asta dacă nu mergeam pe jos.

În Atena, am ales să stăm la Hotel Socrates. Decizia a fost simplă: cât mai aproape de mijlocele de transport în comun, că de cazat în Plaka nu aveam bani 😀

😋 Mâncarea

Fabuloasă. Grecia nu m-a dezamăgit niciodată! Cred că e destul de greu să dai greș cu mâncarea aici. Singura chestie cu care te poți înțepa e prețul. Dar noi am fost atenți și am reușit să plătim în medie 20 € / masă pentru două persoane. O masă cuprindea la noi două aperitive, un fel principal, o carafă de vin 0,5 și o apă plată de 1,5 L.

În Spetse am mâncat extrem de bine la Bouboulina. Aici am descoperit (cu toate că avem o istorie cu bucătăria Greceascăspicy cheese dip. Genială!

În Hydra, la Taverna Kryfo Limani (o tavernă veche de sute de ani) am mâncat cea mai bună caracatiță din viața mea. Jur!

Odyssey Bistro din Poros a fost o surpiză extrem de plăcută. Un soi de bucătărie grecească reinterpretată, dar extraordinară. Din câte am înțeles proprietarii sunt Olandezi… cumva îmi explic zâmbetul de pe buzele lor non-stop.

Odyssey Bistro Poros

În Atena, în cel mai frumos cartier al lor, Plaka, am desoperit un restaurant senzațional, Scholarchio Ouzeri Kouklis, unde am reușit performanța ca în 20 EURO (masa a costat 18 EURO) să reușim să nu mâncăm tot: pâine prăjită, stropită cu ulei de măsline și preserată cu oregano, salată grecească, spicy cheese dip, dovlecei prăjiți, salată grecească, o carafă de vin și o sticlă de 1,5L de apă.

Bonus, pe drumul între Poros și Aeroportul din Atena, ne-am dat jos de pe autostradă în Pachi și am găsit o tavernă unde mănâncă localnicii (îs deschiși din 1952). Proprietarul l-a chemat pe fiu-so ca să ne putem înțelege și el mi-a explicat că ei, spre deosebire de alții, funcționează tot timpul anului și au clienți fideli, localnici. Am mâncat niște creveți la grill extraordinari.

🏖️ Împrejurimi

Majoritatea plajelor sunt cu pietre, excepție face Russin Bay din Poros (mă rog, din ce am vizitat eu). Asta nu înseamnă că sunt urâte, doar că nu sunt plajele pe care le știu eu în Grecia. Apa e la fel de smărăldie 🙂

Spetse este o insulă pe care o poți vizita cu autobuzul și / sau scuterul. Alte mijloace de transport nu există, iar acest lucru este minunat. Este minunat pentru că insula nu e poluată din niciun punct de vedere.

În Hydra te poți plimba ori pe jos, ori cu măgărușii, ceea ce o face și mai pitorească. Nu are foarte multe plaje, are în schimb locuri de sărit de pe stânci, iar la vreo 30 minute de mers pe jos din buricul târgului e o plajă foarte drăguță unde vin extrem de multe veliere, în golful Mandraki.  Cred că dintre toate insulele pe care le-am vizitat (nu doar din Grecia), Hydra e cea mai instagramabilă. Efectiv oriunde îți întorci privirea e un loc pe care vrei să-l fotografiezi.

De dimineața până seara te minunezi de absolut tot ce are să-ți ofere insula asta. De apus nici nu mai zic! După Rovinj, Croația, aici am văzut cel mai spctaculos apus.

Poros reprezintă prima opțiune viabilă după ce pleci din Atena unde poți să-ți petreci vacanța de vară. Nu e o insulă mare, dar e suficient de mare cât să poți să te plimbi cu mașina. Are multe golfulețe și plaje de unde să alegi.

Chiar dacă am stat 3 nopți aici, noi în fiecare zi am mers la Russian Bay (Russian Dockyard) pentru că aici își are HQ-ul Pikasea Adventure, cununia religioasă a avut loc pe insula Daskalio, iar petrecerea pe plaja Russian Bay.

De Atena nu vă povestesc pentru că am nevoie de 7 zile și noi am reușit să vedem maxim 1% din ce are să-ți oferă orașul ăsta.

Vă spun doar pe scurt că am avut inspirația (stăteam la coadă pentru a ne cumpăra bilete să urcăm pe Acropole și a apărut Anastasia) să ne luăm un tur ghidat. E primul tur ghidat care mi-a plăcut, v-o recomand pe fata asta, ne-a dat niște informații super tari, inclusiv ne-a făcut recomandări de locuri pe care să le vizităm neaparat (unele dintre ele nu au nevoie de achiziția unui bilet). Noi ne-am luat biletul ăla cu 30 EURO care îți permite să vizitezi 5 puncte de inters, din păcate fiind foarte mult de vizitat și extrem de cald afară, noi am vizitat doar 3.

Plaka este un cartier pe care nu ai voie să-l ratezi, chiar dacă ai doar 2 ore de pierdut în Atena. Efectiv nu ai voie. E senzațional! Știu că e un termen folosit excesiv în ultima perioadă și de cele mai multe ori fără o bază reală, dar în acest caz, simt că nu transmite suficient.

Pe scurt: oriunde mergeți în Grecia căutați locurile autentice, nu veți regreta!