fbpx

Best Marketing Cluj, câteva idei după conferință

De când am blogul, adică de mai bine de 10 ani, particip cu entuziasm la toate conferințele din zona asta. E drept că în timp am început să pun mai mare preț pe timpul meu, drept urmare acum le selectez. Iar Best Marketing Cluj face parte din conferințele pe care încerc să nu le ratez.

Sincer să fiu nu am ratat nicio conferință Best Marketing Cluj, ba chiar am fost și în București la două. E drept că nu m-am dus special pentru conferință în București, dar m-am dus. În fine, ați prins ideea mea: nu ratați conferința dacă aveți posibilitatea să mergeți. Faceți eforturi să ajungeți.

Bun, ieri a avut loc conferința Best Marketing Cluj 2019 și am să vă spun, punctual, câteva idei cu care am rămas de la vorbitorii care mi-au plăcut.

Mircea Popa (vlogger Mircea Bravo): succesul se poate măsura în hateri. Cu cât ești mai avansat, cu atât ești mai puternic atacat. E ca la olimpiadă: la faza locală ai subiecte mai grele ca la teză, la faza județeană e mai greu ca la faza locală, la național e mai greu ca la județean… și tot așa.

Dacă stai puțin și încerci să înțelegi hate-ul, să vezi de unde vine el și ce frustare are de fapt, ai șanse mari să-l convertești într-un om din comunitatea ta.

Nu-ți asuma personal succesul sau insuccesul unui video. E ușor să te crezi cu 20% mai deștept datorită unui video care e viral, dar e aproape imposibil de acceptat că ești cu 20% mai prost dacă un video nu a ajuns viral.

Măsoară la finalul unei perioade creșterea. Trei luni, șase luni, un an…

Dragoș Bucurenci (Director de Comunicare, Philip Morris România) ne-a povestit despre campania Unsmoke Romania care se va derula de la 1 noiembrie. Pe scurt este o campanie prin care se dorește descurajarea fumatului… personal, dacă mă întrebi, cred că e o campanie prin care oamenii vor să își promoveze dispozitivele electronice fără fum.

Și mi se pare super șmecheră. Acum sincer să fiu industria tutunului are de când lumea și pământul abordări șmechere.

Eu nu am înțeles de ce au dat-o pe ”am realizat că țigara nu e sănătoasă și ne-am decis să salvăm lumea”. Sau poate doar eu am simțit asta și de fapt ei chiar sunt niște ponei care încearcă să escaladeze curcubeul.

În fine, să urmăriți campania, e interesantă.

Mugur Pătrașcu (Founder, Screen Native) ne-a adus cu picioarele pe pământ, în 2019. A făcut o retrospectivă asupra modului în care marketingul a evoluat de acum 20 de ani: de la concetrat pe produs, acum e concentrat pe experiență.

Pe scurt: clientul e un dictator și nu vrea să facă nimic care să-l scoată din zona lui de confort.

Monica Jitariuc (Managing Director, MSLGROUP The Practice) a fost motivul principal pentru care m-am dus la Best Marketing. O urmăresc și merg să o ascult ori de câte ori am ocazia.

Ea a susținut un masterclass de strategie digitală. Foarte interesant, cu studii de caz și implementări.

Exemplu: integrați personalul în comunicarea social media, discutați cu omul de strung despre munca pe care el o depune și încercați să înțelegeți procesele pe care le intreprinde. Dacă găsiți un angajat mai vorbăreț motivați-l să vă facă o postare din perspectiva lui. Poate chiar una pe lună.

Da, expuneți-vă la cât mai mult timp alături de Monica Jitariuc, e un munte de cunoștințe care nu se ascunde să le împărtășească cu cei din jur.


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii. Ma gasiti pe: Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.