fbpx

Ba ai ce să faci!

Zilele trecute am observat prin oraș un mesh prin care eram anunțați că ”2,2 milioane de tone de alimente ajung la gunoi anual în România. Ce să faci? N-ai ce să faci.”

Sincer să fiu cred că trebuie să renunțăm la atitudinea asta de mioriță, punând pe umerii altora problemele existente și să dăm jos drobul ăla de sare care ne ține ocupați.

Ba ai ce să faci!

Acum, în 2020, paradoxal, e mai simplu ca niciodată să te implici și să susții, activ, o cauză în care crezi.

Indiferent că discutăm de risipa alimentară, consumul local sau reducerea consumului de plastic (lista e lungă, ați prins voi ideea).

Cred că cel mai important lucru în această direcție, în secoulul în care trăim, este faptul că marile corporații se implică activ în aceste demersuri. Iar prin raporturile de activitate publicate la finalul unui exercițiu putem să măsurăm eficient impactcul demersurilor și proiectelor sustenabile pe care o companie le face pentru dezvoltarea durabilă.

Să luăm Lidl, de exemplu, care de curând a publicat cel de-al 3-lea raport de sustenabilitate, din care am să vă spicuiesc capitolele de interes pentru mine.

Risipa alimentară

Este un domeniu care ne privește pe noi, toți. Este de datoria noastră să o aplicăm în propria gospodărie și mă bucură când văd că se implică și marile lanțuri alimentare.

Iar faptul că este o acțiune susținută de câțiva ani buni, îmi arată că nu e doar o strategie de PR. Sunt un mare susținător și fan al Food Waste Combat – un ONG fondat în Cluj și care și-a propus să schimbe lumea (mă rog, începem local apoi vedem cum ajungem și la nivel global) – al cărei acțiuni sunt sprijinite de către Lidl. Apropo de Food Waste Comabat, în septembrie am lansat ghidul de consum și păstrare a alimentelor.

89 de tone

produse alimentare donate

221 de tone

produse nealimentare donate

252 de tone

hrană pentru aniimale donate

*cifre furnizate de Lidl în raportul de sustenabilitate aferente exercițiului din 2019

Consum local

print screen din Raportul de Sustenabilitate Lidl pentru anul financiar 2018 și 2019

Știți că sunt un adept al consumului local. M-am implicat și mă implic în tot ce ține de acest domeniu. Indiferent că discutăm de produse sau servicii. Cred, cu tărie, că un consum local e o acțiune sănătoasă din toate punctele de vedere: de la cel economic până la cel psihic și social.

Mă gândesc că suntem cu toții conștienți de lovitura pe care micii producători au primit-o odată cu venirea pandemiei. Simplul motiv că li s-a deschis încă un punct unde își pot prezenta și vinde marfa, e un plus pentru micii fermieri.

Pe lângă asta, cum bine spune Cristi Dorombach, Lidl e și un motor de promovare a micilor producători, prin materialele pe care le realizează. În platforma #trecipeproaspat, puteți să aflați povestea furnizorilor romani din spatele produsulelor pe care le veți achiziționa din Piața Lidl. Cred că e important să vedem omul, familia, munca depusă de aceștia pentru produsul pe care noi îl consumăm.

Asta încerc să fac și eu prin madelocal.ro, să aduc în față povestea din spatele produsului.

Facem să fie bine!

Împreună. Pentru că dacă ne-a învățat ceva istoria, ne-a învățat că nimic nu putem realiza, la nivel macro zic, fără să ne implicăm toți și să tragem în aceeași direcție.

Așadar, cred și vă îndemn și pe voi, să tragem împreună în aceeași direcție. Haideți să renunțăm la atitudinea fatalistă, specifică balcanicilor. Să dăm jos drobul de sare… nu să ne tot plângem dacă va cadea. Dacă nu facem nimic, cu siguranță o să cadă. Dar e în puterea noastră să-l facem să nu cadă!

Implică-te și tu:

  1. Implementează pașii descriși în ghidul de consum și păstrare a alimentelor.
  2. Consumă local (ai atâtea posibilități, încât nu mai ai scuze. Inclusiv la Lidl găsești legume și fructe de la fermieri din zonă – Piața Lidl – sau chiar produse din gama Cămara Noastră).
  3. Treci la următorul nivel: de la slectarea deșeurilor și reducerea consumului de plastic, la #zerowaste.

2 comments

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post
Sistem de comenzi online pentru restaurante

Sistem de comenzi online pentru restaurante

Next Post
localuri care livrează mic dejun în Cluj

Cluj: recomandări de mic dejun livrat acasă

Related Posts

Cluj Brands Tour

O super initiativa a celor de la TVdece, prin care se propune (printre altele) ca brandurile clujene sa se intalneasca cu onlinerii. Bestiala, chestie … se intalnesc, viziteaza, discuta, concluzioneaza, leaga prietenii.
citește mai mult