👋 Clubhouse
Home » Clubhouse – cea mai nouă rețea socială

Clubhouse – cea mai nouă rețea socială

👋 Clubhouse este cea mai nouă rețea socială. Momentan e o rețea socială în care poți să intri doar dacă ai un terminal iOS (iPhone, iPad sau iPod) și singura modalitatea prin care poți să intri este dacă primești o invitație. Este o rețea socială exclusiv audio.

Prin SUA a făcut mare tam-tam. Am primit invitație de la Valentin Vesa, m-am jucat puțin prin ea, drept urmare am decis să public acest articol, în care să vă spun cam tot ce aveți nevoie să știți despre aplicația Clubhouse și cum să vă faceți cont.

Ce este Clubhouse?

Așa cum spuneam, pentru moment cel puțin, este cea mai nouă rețea socială, exclusiv audio, aplicație care se poate instala doar pe terminalele mobile cu sistem de operare iOS și unde îți poți face cont doar dacă ai primit o invitație de la un prieten care este deja membru.

Rețea socială bazată pe ”live audio” care permite utilizatorilor să se alăture sau creeze camere (rooms) unde pot participa activ la discuțiile live. Utilizatorii pot participa la conversații pe o varietate de subiecte, de la antreprenoriat la marketing și subiecte culinare. Mă rog, fiind în varianta beta, încă se mai lucrează la aceste opțiuni, dar eu mi-am găsit câteva teme de discuții pe care să le ascult.

Ce mi s-o părut extrem de important, e că factorul FOMO al aplicației depășește exclusivitatea – odată ce o cameră se închide (s-a terminat discuția și cel care a deschis topic-ul a decis să închidă camera), aceasta a dispărut. Nimic nu este înregistrat și chiar este împotriva termenilor și condițiilor de a înregistra ecranul.

Nu există mesaje private disponibile, ceea ce duce adesea la continuarea conversațiilor în afara camerei (faci tu o altă cameră secretă cu o mână restrânsă de oameni) sau chiar în afara aplicației (continui discuția în privat prin canalele sociale consacrate sau, de ce nu, telefonic).

Cum să intri în rețeaua socială?

După cum spuneam, momentan este doar pe bază de invitație și doar pentru iOS. Daaar, pentru că întotdeauna există un dar, poți să-ți rezervi username-ul. Personal mi se pare extrem de important să-mi securizez numele. Am încercat, pe cât posibil, să-mi păstrez @ciulea peste tot (Facebook, Instagram, Twitter… am reușit chiar și aici să mi-l iau – așadar, mă găsiți pe clubhouse cu username-ul @ciulea.)

Prima și cea mai simplă modalitate este să cunoașteți pe cineva care este membru Clubhouse: rugați-l să vă trimită o invitație. Pentru a primi invitația, în primul rând trebuie să vă aflați în contactele telefonului acelei persoane, iar după vă pot trimite un link unic de înscriere pentru a vă înscrie.

În cazul în care nu știți pe nimeni sau cel puțin nu știți pe nimeni care mai are invitații disponibile (eu spre exemplu am primit doa 2 invitații), instalați-vă aplicația din App Store, vă înregistrați (și în același timp vă securizați numele de utilizator) și odată ce vă înregistrați, cei care vă au salvați în agenda telefonului lor vor primi o notificare prin care îi întrebă dacă vor să vă invite. Deci, șanse mari să primiți invitația.

Am observat că pe Twitter e e activ #ClubhouseInvites, deci ați putea să-l urmăriți și chiar să cereți o invitație acolo.

Altfel, după cum spuneam, oricum cred că e o idee bună să vă rezervați numele și să așteptați până când aplicația se va deschide publicului larg… cel puțin aveți username-ul asigurat.

De ce să intrați și ce să faceți odată intrați?

Trecând peste starea de extaz, de nou, de curiozitate, în funcție de interesele voastre aveți o groază de camere în care puteți intra să ”trageți cu urechea” și chiar să participați activ la discuții.

Mă repet, trebuie să fiți pe fază, pentru că odată închise camerele, nu veți mai putea să le accesați conversațiile. Așadar, primul lucru pe care-l aveți de făcut este să urmăriți domeniile voastre de interes.

Eu spre exemplu mi-am bifat la interes: traveling, advertise, photography, food & drink. Și pe lângă influencerii pe care-i urmăresc pe canalele sociale tradiționale (Twitter, Facebook, Instagram) am căutat și cluburi de interes (exemplu: Food media).

Nu sunt un mare fan Drake, dar am văzut că e membru Clubhouse… ceea ce înseamnă că dacă sunt pe fază aș putea să intru într-o ”conferință” cu el. Și asta gratuit! În fine, ați prins ideea.

Un lucru foarte important de reținut este că algoritmul se bazează atât pe agenda de contacte din telefonul tău, cât și pe ce persoane și cluburi urmărești. Așadar, atenție mare la acest aspect… asta pentru a putea participa la conferințele cu adevărat importante pentru tine.

În cazul în care vrei să înființezi un club, înainte trebuie să ai pornite și încheiate minim 3 camere (room) deschise de discuții (mai jos în articol am să scriu terminologia din Clubhouse).

Clubhouse ar putea fi următoarea mare platformă de socializare.

Avem câțiva jucători mari în industrie (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok) care par că au pus monopol, dar dacă am simțit ceva în legătură cu platformele de socializare, atunci acesta a fost că s-a pus extrem de mare accent pe media și prea puțin pe socializare în sine.

Chiar dacă Clubhouse în faza beta, simt că are câteva atuuri / motive pentru care spun că are șanse mari să intre în lumea giganților IT care schimbă jocul:

  • oferă posibilitatea să mă conectez și chiar să interacționez cu profesioniști din aria mea de interes (indiferent că vorbim de sfera profesională în care activez sau doar cea de hobby).
  • se pune accentul pe conversații și nu pe conținut în sine. Nu știu dacă m-am făcut înțeles, să vă explic: pe Instagram trebuie să postez un material foto / video și să-i atașez un text care să-l determine pe urmăritor să îți dea like, să comenteze și ideal să și trimită postarea ta către cineva, astfel încât ea să fie arătată în feed-ul urmăritorilor tăi. Aici, accentul se pune plus valoarea conversațiilor.
  • fiind o rețea exclusivistă, utilizatorii sunt loiali și oarecum protectivi. Adică eu m-am gândit foarte bine pe cine să invit în Clubhouse, având în vedere că am avut doar 2 invitații. Cumva mi-am dorit ca ele să ajungă la cineva care ”merită”. Sunt convins că nu am fost singurul.

Terminologia Clubhouse

Bun, acum să intrăm puțin în partea ”tehnică”, poate plictisitoare, a rețelei sociale Clubhouse:

  • Room – aici are loc conferința. Locul unde oamenii se întâlnesc și discută.
    • Open – practic toată lumea o poate găsi și se poate alătura
    • Social – destinată doar celor pe care-i urmărești
    • Closed – alegi tu din lista de urmăritori cine să participe
    • + Add a topic – pentru a înțelege oamenii care e tema discuției din camera respectivă (maxim 60 de caractere).
  • Hallway – în esență e feed-ul Clubhouse. Lista cu camerele în care au loc discuții în momentul de față.
  • Moderator – moderatorii au ecusoane verzi, temporare, lângă numele lor, aceștia având privilegii de administrator (spre exemplu pot să aducă persoane ”pe scenă” sau să dezactiveze microfonului cuiva în cazul în care discuția / limbajul scapă de sub control).
  • On stage – scena este secțiunea în care se află toată lumea care vorbește.
  • Club – cluburile sunt practic grupuri create de utilizatorii Clubhouse.
  • Ping – apăsați semnul ”plus” din partea dreaptă jos pentru a ”face ping” oamenilor din cameră. Practic este o alertă.
  • Pull to refresh – ”trageți pentru a actualiza”. Uneori trebuie să trageți în jos pe ecran pentru a actualiza informațiile (ordinea camerei sau fotografiile de profil ale participanților).
  • ✌🏽Leave quietly – în momentul în care vrei să părăsești conversația, indiferent de motiv, apeși butonul ăsta. Altfel ea va rula în background. Mi s-o părut extrem de important faptul că ea rulează indiferent de ce faci tu pe telefon.

Contul Clubhouse

Ca orice rețea socială și în Clubhouse aveți posibilitatea să vă setați un profil. Unde să scrieți câteva lucruri despre voi, să vă setați o fotografie și să atașați linkuri către alte platforme sociale.

Căsuța pentru editarea informațiilor din BIO este una ”plain text”, ceea ce înseamnă că nu veți putea să editați textul sau să puneți linkuri. Dar, acest lucru nu înseamnă că nu puteți să vă adăugați în descriere și un link către blogul personal (exemplul meu).

Atâta timp cât luați în calcul faptul că utilizatorii nu pot face click pe link și nu pot să-l copieze… deci ar trebui să fie ceva simplu, ușor de reținut, astfel încât să nu fie un efort prea mare când îl vor scrie ei manual în browser.

Singurele platforme sociale pe care le puteți conecta sunt Twitter și Instagram (eu mi le-am conectat pe ambele). Și, un lucru care mi s-o părut extrem de fain la partea asta, este că îl scoate în față pe cel care v-a invitat în club. În cazul meu este Vali.

Aveți cont pe Clubhouse?

Dați un semn, pe mine mă găsiți cu @ciulea.


comments

Un comentariu la „Clubhouse – cea mai nouă rețea socială”

  1. Pingback: Twitter Spaces - ce este și cum poți avea acces în rețeaua socială audio.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.