Catre directorii de marketing

In primul rand, va rog sa imi permiteti sa va salut deschiderea pe care o aveti asupra mediului on-line (cei care o aveti), dupa care, va rog sa cititi aceste randuri, care, cu toate ca nu sunt niste randuri scrise de cineva avizat in domeniu marketing’ului, va vor explica, cum sa NU concepeti un mail catre bloggeri:

1. Nu trimiteti bulk mail – (indiferent cu cine / cu ce discuti), sunt convins ca nici d’voastra nu citit mailurile care sunt trimise la 1.000 de adrese … mailurile in care vi se CER sa faceti ceva!

2. Nu impuneti criterii – serios, pe langa ca ati trimis un mesaj la toata lumea, nici nu ati facut selectia … adica, nu ma citesti, nu stii cu ce ma ocup, despre ce scriu … vorba aia, cu ce ma mananc, si totusi imi dai mail … mail, in care TU imi ceri ceva, si tot TU imi impui niste criterii pentru a ma califica (aici ma refer la faptu’ ca nu ai habar la cine ai trimis mailu’)

3. Nu va limitati la mail – traim noi in secolul vitezei, dar, zic eu ca o intalnire, fata’n fata, e mai mult decat binevenita … mai ales, daca ne aflam in acelasi oras, mai ales daca se doreste o colaborare pe termen lung, mai ales daca doresti sa iti promovez afacerea locala, mai ales, daca vrei sa iti aduc gurmanzi la masa!

4. Documentati-va putin, nu mult, in 3-4 ore, aflati suficiente despre onlinerii din cercu’ vostru de interes, si puteti mai usor sa va targhetati campania.

5. Fiti oameni  – cand concepeti o oferta, luati in calcul vorba strabuna: “ne’om intelege noi cumva, ca doara’ oameni suntem … TOTI

6. Cititi ce scrieti – daca tot ati compus mailu’, cititi’l … nu de alta, dar, poate ca reiese din el, ca ne dati de mancare daca scriem un articol … io va cred ca nu sunteti rau intentionati, va cred ca nu ne faceti fomisti … dar serios, imi cereti sa scriu un articol pentru o masa … puneti si voi problema mai delicat.

7. …. completati voi

Si ca sa sintetizez, incercati sa comunicati cu noi … un onliner (va vorbesc din punctu’ meu de vedere) nu o sa scrie ca restaurantul ics are cea mai buna oferta la meniul zilei, atata timp cat nu o incercat meniul zilei …

O idee (care nu e de azi, nu e inventata de mine), ar fi sa faceti un eveniment, unde sa invitati o parte din oamenii cu care doriti sa colaborati (daca urmati punctu’ 4 puteti voi foarte bine sa ii contactati pe bloggeri, sau puteti sa contactati unu’ singur, si el va lua legatura cu restul), le oferiti o masa (ca oricum aveati de gand sa faceti asta), si le vorbiti despre ce ati vrea sa realizati si fiti convinsi ca veti primii un raspuns …

Scriu acest articol, in urma primirii unui mail. Reactia a fost cauzata de modul in care a fost conceput/gandit/tratat mailu’ de catre expeditor, si nicidecum datorita esentei lui! Zic eu, ca nu sunt singuru’ care gandeste asa … corect?


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii.
Ma gasiti pe:
Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

6 Responses

  1. Cristian Gog says:

    Pretentiosi dom’le Bloggeri astia. Nu e suficient un bol de orez sa ii faci sa scrie un articol 😛
    Acum serios, … cred ca iti bati capul degeaba atat timp cat oameni ca cel care a scris mailul, ajung in pozitii ce permit sa faca lucrul asta. Numa zic!

  2. Nebunia says:

    Ai punctat cam tot ce era de notat si ai facut-o chiar foarte bine… cred ca o invitatie la o bere/un suc/o maslinuta/o branzica este cel ma bun mod de a incepe o colaborare, parerea mea…

  3. olteanucluj says:

    Pana la un punct trebuie incurajati toti acei care intra in contact cu social media, insa ai dreptate, conteaza foarte mult si cum o fac. Poate ar trebui sa facem noi un pas si sa invitam cativa marketing manageri la o discutie deschisa, un workshop in care sa ne punem off-urile pe masa si sa vedem cum stau lucrurile!

  1. September 16, 2011

    […] parte din bloggerii locali. N-am fost atent la twitter sa vad ce s-a discutat si abia azi a aparut primul articol. Pacat, as fi vrut sa citesc mai multe pareri pentru ca stiu ca ele se […]

  2. September 16, 2011

    […] de inteles, chiar si de un director de marketing. Va recomand sa cititi si articolul lui Ciulea Catre directorii de marketing, pe aceeasi […]

  3. November 24, 2014

    […] Ciulea prezintă câteva idei pentru directorii de marketing şi Psaico discută despre marekting, bloggeri şi orez iar Daniel Rus a ridicat o întrebare deja […]

Leave a Reply