fbpx

Cea mai remarcanta prezenta in online a unui local din #Cluj

Ediția “ClujLife Awards 06 – Bun de explorat cu EuroGSM” are o categorie nouă, premiul blogosferei locale pentru cea mai remarcantă prezență în online a unui local, categorie la care nu va fi vot public, câștigătorul fiind desemnat de un juriu format din ~20 de bloggeri din Cluj, printre care, da, ați intuit bine, mă număr și eu.

Din punctul meu de vedere prezența online a oricărui tip de afacere este obligatorie în anul 2016. Efectiv nu mai ai nicio scuză. Iar prezența online, din fericire, în 2016, nu mai înseamnă să ai o simplă pagină web unde mai mult sau mai puțin lași impresia că e în construcție și că urmează să o updatezi cu informații.

Personal ori de câte ori merg într-o localitate nouă, indiferent că sunt sau nu în vizită, sondez piața online. Caut pe tripadvisor și alte site-uri de profil informații despre localuri, petrecrea timpului liber, recomandări și evaluari din partea utilizatorilor. Dar, de cele mai multe ori, până să iau o decizie, verific și site-ul, facebook-ul localului unde vreau să merg.

Cumva, profesionalismul pe care îl văd sau nu-l văd în prezența localului online mă determină dacă să sap mai departe după informații sau nu. Unul din punctele de bază în prezența online a oricăreri afaceri o reprezintă ușurința cu care pot să ”citesc”, cât de repede pot să ajung de la nevoia mea de informare, la informarea propriu zisă. Știu că mi-am propus să fiu mai răbdător anul acesta, dar e o difernță între rabdare și pierdere de timp, iar timpul este cea mai de valoare resursă a mea, prin urmare nu îmi permit să o pierd căutând pe site-ul unui local informații despre evenimentele lui, despre datele de contact, despre rețelele lui sociale.

Și da, timpul de răspuns pe rețelele sociale este un alt factor de decizie. Că-mi place sau nu, lumea folosește facebook pe post de telefon/email, prin urmare și localurile trebuie să se adapteze.

Club Midi, Boiler Club, Euphoria Music Hall, Club NOA, The Shelter, Booha Bar, Olivo, Charlie, Joben și Marty Restaurants sunt localurile pe care le-am analizat, notându-le activitatea de pe

  • Site (functionalitate, varianta mobil sau responsive, continut updatat etc.)
  • Facebook (nr likeuri, originalitatea postarilor, interactiune, informatii de contact)
  • Instagram (nr followers, activitate, interactiune)
  • YouTube (nr followers si vizualizari totale, originalitate continut, constanta)
  • Tripadvisor (prezenta, interactiune)
  • Prezența online (aparitii presa, bloguri, site-uri de profi)

cu note de la 1 la 10, unde 1 e jalnic, iar 10 înseamnă exemplu de urmat.

Care e topul vostru?

ClujLife_Awards_6

Ca și concluzie generală:

  • Doar Club Noua și-a trecut pe site linkurile către rețelele sociale, The Shelter și Booha Bar nu au site, au doar facebook. (De fapt și Club Midi, dar sunt ascunse într-un meniu)
  • Pe facebook se comunică destul de bine, Club Midi este din punctul meu de vedere lider, atât aici cât și pe instagram (nu știu cine se ocupă de contul de la Club Midi, dar pe instagram face o muncă faină, bravos).
  • Youtube-ul este un canal de care prea puțin profită (Club Midi este un exemplu de urmat aici), nu înțeleg de ce… cred că e o greșală care ar trebui remediată în 2016.
  • Înafară de Olivo, Joben și Marty, restul sunt practic inexistenți pe tripadvisor (da, știu, nu li se potrivește tuturor, dar cu toate acestea…).

3 sfaturi gratuite:

  1. Faceți-vă un site fully responsive, curat, cu informațiile la îndemână (exemplu club Noa și Joben)
  2. Faceți-vă cunoscută prezența pe tripadvisor (Apartament 1 Bistro&Bar au avut anul trecut o campanie pe această tema: ofereau voucere tutorir celor care lăsau un review, indiferent de natura acestuia – o idee de foarte bună și ușor de implementat).
  3. Comunicare pe instagram (și nu numai) ar trebui să fie îndreptată către utilizator. Personal nu urmăresc conturile de instagram a localurilor pentru că marea majoritate a pozelor sunt cu afișe ale evenimentelor ce or să vină, sincer să fiu, dacă urmăresc un cont de instagram aș vrea să-mi afișeze poze de la evenimentele care au trecut (ideal din timpul evenimentului) astfel încât să-mi facă în ciudă că nu am fost la acel eveniment și, totodată, să-i dau ♡ (mă repet, nu știu cine se ocupă de contul de la Club Midi, dar face o treabă minunată!)

P.S.


Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

The Atlas of Beauty by Mihaela Noroc

Next Post

Provocare: #FumezAfară

Related Posts