Avariile auto, manual de utilizare

Zilele trecute mă sună tata să-mi spună că a rămas fără ambreiaj în centrul Clujului, fix în centrul Clujului. A ajuns hâr-mâr fix până în parcarea cu barieră de la Matei Corvin, deci fix la km zero al orașului.

Ce să fac, mă urc în mașină, îmi sun mecanicul de pe drum (să văd dacă nu cumva poate să trimită pe cineva să regleze/schimbe cablul de la ambreiaj – asta presupuneam noi că are) și merg spre tata să vedem ce putem rezolva.

Ajuns acolo mă urc în logan și încerc să văd dacă pot sau nu să schimb (pe logan, teoretic, poți cu puțin efort să schimbi și fără să apeși pedala de ambreiaj), reușesc cumva, așa că mă decid să plec spre mecanic. Plătesc parcarea, bag în viteză și plec. Plec cu avariile pornite.

Tot drumul până la mecanic am fost atenționat prin semnale sonore și gesturi de către colegii participanții la trafic că am avariile pornite, că merg încet (da, mergeam în viteza 1-2), ba unii mi-au mai arătat și semnul păcii. Cel mai drăguț a fost unul care m-a depășit cu 15m înainte de semafor, s-a băgat în fața mea și a pus frână bruscă (eu circulam pe banda de lângă trotuar).

După acest drum mi-am dat seama că șoferii au uitat care a fost scopul implementării avariilor. Știu că o să fie un șoc pentru ei, dar scopul principal al acestor lumini de semnalizare nu este să le folosiți în momentul în care parcați pe trecerea de pietoni sau pe pista de biciletă, nu este să le folosiți când depășiți ca un bou și puneți viața în pericol a celorlalți, nu este să le folosiți când vă luați după salvare și treceți pe roșu, nu este să le folosiți când depășiți o coloană. N-o să vă vină să credeți, dar avariile nu au fost inventat ca să vă salutați prietenii după ce i-ați depășit printr-o manevră senzaționlă (asta ca să nu spun idioată).

Nu, ele au fost inventat pentru ca noi, pulimea, restul lumii, ăștia care nu aruncăm chestii pe geam, ăștia care semnalizăm intenția de a schimba banda, ăștia care nu blocăm intersecția, să le folosim în momentul în care chiar avem o problemă cu autoturismul și dorim să-i atenționăm pe restul participanților la trafic, să le atragem atenția astfel încât să ne ferească.


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii. Ma gasiti pe: Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

1 Response

  1. March 9, 2016

    […] Avariile auto, manual de utilizare […]

Leave a Reply