fbpx

Milano, trei zile de povestit și una de netrăit.

Încerc să călătoresc cât de mult și în cât mai multe locuri. Consider că prin expunere la experiențe, la diverse culturi, pot să înțeleg lumea asta mai bine, cumva simt că așa puzzle-ul sufletului meu prinde contur. Drept urmare când am văzut bilete de avion cu 40 EURO, dus – întors, pentru 2 persoane, către Milano, nu am mai stat pe gânduri și le-am cumpărat.

Transport

Am zburat cu Ryanair din Oradea și am aterizat pe aeroportul din Bergamo, Orio al Serio International Airport. De acolo am luat un autobuz până în Milano Centrale, biletul a costat 4,5 EURO și călătoria a durat aproximativ 50 minute. Pentru că era noapte, am ajuns în Milano pe la 12 noaptea, am decis să nu bâjbâim și am luat un Uber până la hotel, serviciu pentru care am plătit 25 EURO.

În interiorul orașului ne-am plimbat cu mijloacele de transport în comun, un abonament pentru 24 ore costă 4,5 EURO și poți să circuli cu absolut toate mijloacele de transport în comun. Noi în 3 zile ne-am descurcat cu 2 abonamente /  persoană. E drept că am umbalt foarte mult și pe jos, am făcut în medie 20 km / zi.

Cazare

Mi-am luat prin Booking o cameră la B&B Hotel Milano San Siro pentru că am prins o promoție cu 50% discount la care mi s-a adăugat și discount-ul .genius al Booking-ului. Practic pentru 4 nopți de cazare am plătit 197,10 EURO.

E un hotel de 3 stele, cu recepție 24/24 (ăsta a fost primul criteriu când mi-am căutat cazare). Are mic dejun contra cost, 7 euro / persoană, pe care noi nu l-am luat, pentru că Italia are foarte multe de oferit, iar mâncarea din hotel e ultima mea alegere. Sincer să fiu, dacă ar fi să aleg din nou, m-aș gândi de două ori înainte, pentru că inițial m-am uitat pe hartă și am văzut că e foarte aproape de stația de metrou, doar că în realitate erau 900m. Trebuie să înconjori stadionul San Siro și un părculeț, părculeț pe care eu am presupus că-l pot traversa. În rest, până la Duomo făceam 45 minute.

Mâncare

Fabuloasă! Serios, Italia are o bucătărie care te face să înțelegi și să aplici cu sfințenie vorba bătrânească ”decât bucate prădate, mai bine mațe crăpate!”.

După îndelungi căutări am găsit piața unde se poate mânca și bea de la localnici. Se numește Mercato Comunale și eu am fost la cea mai nouă, Ticcinese Market.

Vă recomand 2 localuri cărora să le treceți pragul:

Ratana, un restaurant cunoscut pentru preparatele tradiționale milaneze servite într-un mod modern (reinterpretate, dacă vă doriți), într-o locație extraodinară (de pe terasă ai o priveliște minunată către Bosco Verticale)

Am avut noroc și chiar dacă nu am făcut rezervare am prins o masă liberă după care nici nu a trebuit să așteptăm mult. Am așteptat suficient cât să ne bucurăm de câte un aperitivo – o tradiție milaneză.

Pentru că nu aveam foarte mult timp la dispoziție (masa era liberă doar 2 ore și noi eram oarecum pe fugă, ne doream să explorăm cât mai mult orașul), nu am stat mult timp pe gânduri și ne-am comandat un risotto

și ceva pulpă de porc. Cu toate că Italia este recunoscută pentru pizza și paste, toată lumea bună îți spune că în Milano trebuie să încerci preparatele pe bază de orez și cele pe bază de carne (vită, porc).

Ambele preparate au fost senzaționale și pentru toată distracția am achitat 73 EURO, nu e cea mai ieftină masă pe care o poți lua, dar având în vedere experiența pe care o trăiești, a fost ieftin.

Al 2-lea local pe care vi-l recomand cu mare drag l-am găsit din greșală în timp ce ne plimbam, în ultima zi, prin Brera și se numește Obicà Mozzarella Bar – Italian Restaurant and Pizzeria in Brera, Milan

obica mozzarella bar milano brera

O locație recunoscută la nivel mondial pentru că oferă cea mai proaspătă Mozzarella di Bufala Campana, pizza și alte preparate tradițional italienești într-o atmosferă prietenoasă. Noi am început să citim despre acest concept doar după ce ne-am așezat la masă și ne-am comandat primul pahar de vin.

Datorită calității produselor, dedicării oamenilor din spatele afacerii, Obica și-a deschis porți și-n UK, SUA și Japonia. Publicații de renume au dedicat adevărate elogii acestui local. Articole și citate din articole pe care noi le-am citit cu mândrie, de parcă era localul nostru, în timp ce ne așteptam comanda.

Pentru o pizza BUFALA DOP, o salată LA CAPRESE OBICÀ, 3 pahare de vin, o apă plată la 1L și un espresso am plătit 43 EURO, desertul l-am primit din partea casei. Din nou, nu mi se pare mult, având în vedere experiența trăită și calitatea ingredientelor.

Altfel ne-am bucurat și de picnic în parc, și de pizza lângă Duomo (am găsit o super locație: Piade in Piazza), și de mâncarea oferită-n mercato comunale și de înghețata de pe stradă, și de paharul de vin și de fructele gustoase, și de aperitivo, și de panini, și de câte și mai câte. Am fost deschis și am îmbrățișat cât am putut de mult din cultura culinară milaneză, ceea ce vă recomand și vouă!

Un lucru deloc de neglijat este că în Milano sunt extrem de puține localuri care au taxa coperto și / sau servicio, deci nu vă zgârciți și lăsați bacșiș.

Turist

Turistul din mine nu a reușit să părăsească Milanul, cu toate că în jurul acestuia sunt foarte multe locuri care merită vizitate, din simplul motiv că acest oraș îți oferă extrem de multe. Am încercat să vizitez cât mai mult și nu am ocolit nici locurile clasice, exemplu: Duomo, Galeria Vittorio Emanuele II, Sforzesco Castle, parco Sempione, Quadrilatero della Moda, Boscolo Verticale, Casa Galimberti (chiar dacă nu vă spune nimeni, să știți că e în renovare, din păcate nu o să vă puteți bucura de ce a realizat Giovanni Battista Bossi), Naviglio etc.

În principiu asta e aria pe care am acoperit-o (grosier, raza cercului delimitat de drumul galben are 20km). Am mers cât de mult pe jos, pentru că doar așa descopăr orașul, singurul moment în care luam metroul era când plecam de la hotel și când ne întoarceam la hotel.

Harta Turist Milano

Dintre toate chestiile pe care le-am făcut din punct de vedere turistic vă recomand, chiar dacă sună clișeic, să vă lăsați purtați de străduțele din Brera și Isola. Să vă plimbați fără o direcție anume și să vă bucurați de arhitecura pe care acestea v-o oferă. Sincer să fiu acesta este cel mai verde oraș pe care l-am vizitat și nu mă refer la faptul că are parcuri multe și generoase, ci că aproape fiecare clădire din aceste cartiere arată așa

Milano - clădiri verzi

Obligatoriu, dar obligatoriu să mergeți să petreceți pe Naviglio, canalul cu ajutorul căruia s-a construit Milanul. Dacă vă doriți să simțiți cum își petrec localnicii, studenții, emigranții, atunci obligatoriu să mergeți la începutul canalului, Milano Navigli Darsena, în locul de unde se despart cele două.

Neaparat să mergeți să vizitați Cimitirul Monumentale din Milano. Aici trebuie să vă alocați minim jumătate de zi, pentru că este imens și vă recomand să vă luați apă la voi. Nu vă cramponați de faptul că e cimitir, priviți-l ca un muzeu în aer liber, o enciplopedie vie a artei. Intrarea este liberă.

Să beți espresso din picioare, să citiți 2 pagini dintr-o carte în Piccola Biblioteca Libera, să vizitați Stadio Giuseppe Meazza, ideal să mergeți cu metroul pentru a vedea cum e amenajată stația San Siro, acolo unde fanii celor două echipe rivale AC Milan și Inter Milan coboară pentru a-și susține favoriții. Și deloc de neglijat e partea de grafitti, intercalați-vă în hartă și acest tip de artă

Mă opresc, pentru că altfel vorbesc până mâine și tot nu termin. Imaginați-vă că am făcut aproape 1.000 de poze… și eu nu fac poze la orice.

Bonus: cum să pierzi cu stil avionul.