Home » Ce e gratis, e scump

Ce e gratis, e scump

Am zis-o și o spun ori de câte ori am ocazia: rețelele de socializare, indiferent de care vorbim, trebuie să fie doar un canal prin care să-ți aduci comunitatea la tine acasă. Sub nicio formă nu fă din Facebook, Instagram, Twitter, TikTok casa ta.

Concret, ieri, când a fost picat Facebook-ul și toate serviciile adiacente (login pe diverse website-uri, Instagram, Whatsapp etc), a fost cel mai bun exemplu cât de ușor îți pierzi comunitatea, dacă te bazezi doar pe un serviciu ”gratuit”. Am pus gratuit între ghilimele, pentru că de mult nu mai e un serviciu gratuit.

Nu-ți permiți să fie gratis

Suntem în 2021. Indiferent că ești influencer sau o afacere micuță (cu toate că să fim înțeleși, dacă ești influencer înseamnă că ai o afacere) fă-ți propria casă. Casă unde totul să depindă de tine. Tu să decizi regulile. Tu să impui condițiile.

Ieri nu doar FB-ul a picat, a fost picat și eMag (și Twitter)… doar pot să-mi imaginez ce a însemnat pentru cei care vând exclusiv prin eMag.

Asta înseamnă că dacă ești HoReCar să nu te bazezi doar pe aplicațiile de delivery, dacă ești un magazin online, să nu te bazezi doar pe eMag, dacă ești un prestator de servicii (aici includ și influencerii și/sau site-urile de știri) să nu te bazezi doar pe Instagram, TikTok sau Facebook.

Acum, e greu să fii influencer pe newsletter ( deși Pyuric cam este), dar poate nu ar fi rău, ca, în paralel cu platformele altuia, să îți poți gestiona și controla conținutul pe care îl produci și într-o platformă proprie, care să nu depindă de cheful lui Mark sau al altcuiva de folosire

Andrei Cismaru

Pe scurt: nu lăsa ca afacerea ta să depindă de o terță parte… doar pentru că e gratis. În primul rând pentru că e o decizie proastă de business și tot în primul rând pentru că rețelele sociale nu au fost niciodată gratis pentru afaceri.

Da, sunt o soluție la îndemână și probabil mai ieftine pentru a-ți construi o comunitate în jurul afacerii tale… dar doar dacă lucrezi în direcția asta. Altfel, îți construiești o comunitate pe o rețea socială care în orice moment se poate închide și tu să-ți pierzi comunitatea pentru că nu are altă modalitate de a te urmări.

Imagine reprezentativă articol: Drew Dau on Unsplash


comments

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.