fbpx

Incursiune culinară în Portugalia.

Vă spun din capul locului că pentru mine Portugalia a însemnat cea mai tare experiență culinară pe care am trăit-o! A fost peste Grecia, Italia sau Spania. Pe o scară de la 1 la 10, unde 1 este cel mai slab și 10 cel mai tare, Portugalia este Dumnezeu!

Bun, acum că am lămurit acest aspect, am să vă spun ce am făcut eu în Portugalia (culinar vorbind), ca în cazul în care mergeți pe acolo și doriți să experimentați și voi, să știți cum să vă ghidați. Pentru că spre deosebire de prima seară (pe care mi-am asumat-o de la început), nu am fost în nicio capcană de turiști.

Booking.com

Lisabona

wineWithaView_Lisabona

Primul loc de pe lista recomandărilor din Lisabona este Time Out Mercado da Ribeira, Lisbon (Adresă: Av. 24 de Julho 49, Portugalia) deschisă zilnic între 10 dimineața și 2 noaptea.

Acesta este singurul loc din tot concediul meu unde am mâncat de 2 ori pentru că am fost maxim impresionat de această piață. Am auzit de existența lor (în Spania ce e drept), dar nu mai trecusem niciodată pragul uneia (mai sunt în Lisabona și alte piețe de genul, dar nici una nu se compară cu ce găsești aici).

TimeOutMercadoLisbon_CaracatitaSpanacCartofi

Un alt local pe care nu trebuie să-l ratați este Cervejaria Ramiro Lisboa (Av. Almirante Reis, nº1 – H 1150-007 Lisboa). Este primul restaurant pe care-l văd și la care merg, unde se stă la coadă la intrare ca să intri în el (ca în Seinfeld – The Soup Nazi). Timpul mediu de stat la rând ca să intri în restauran este de 40 minute. Noi am avut noroc, când am ajuns nu era coadă afară, așa că nu am stat mai mult de 20 minute.

Dar credeți-mă, merită să așteptați și o oră, pentru că ce servesc oamenii ăia acolo e de domeniul fantasticului. Nu mă refer la plaiting, pentru că ăla e praf, nu mă refer la eleganța localului, pentru că e inexisistentă, mă refer la calitatea și gustul preparatelor. Fabulos, fabulos vă spun!

Următoarele pe listă au fost 2 sate de pescari: Olhao și Peniche. În funcție de locația unde vă aflați, o vizită la unul din satele de pescari este obligatorie. Distanțele par mari, noi am străbătut în jur de 70km doar ca să ajungem la ele, dar având în vedere că au autostradă, chiar nu are importanță, iar mâncarea într-un sat pescăresc este incredibilă.

Olhão, Algarve

Aici am mâncat la Marisqueira Amador, dar nu cred că are importanță la ce tavernă mergeți, atâta timp cât mergeți pe faleză – Av. 5 de Outubro. Strada asta e plină de restaurante și taverne, alegeți una care arată mai ponosită, mai de-a casei, uitați-vă la oameni, încercați să îi identificați pe localnici și luați și voi loc.

MarisqueiraAmador

Obligatoriu să încercați Cataplana. Cataplana e de fapt oala în care se prepară mâncarea și are ca ingrediente de bază ori pește, ori fructe de mare. Am ales fructe de mare. Mă rog, am ales și alte nebunii.

Peniche

Peniche este un alt sat de pescari (știu că nu sunt sate astea, dar sună mult mai bine sat de pescari decât oraș și localnicii așa le numesc). Ca în orice sat de pescari, tot ce ai de făcut este să găsești strada unde se află restaurantele, tavernele… asceasta se află în general pe faleză. În cazul de față, strada nu este chiar pe faleză. Mă rog, oarecum e faleză. Oricum, căutați Av. do Mar și aici aplicați același principiu, ca la orice sat de pescari, în alegerea locului de mâncat.

Noi am ales Restaurante Rocha. Și aici, printre altele, am ales Caldeirada, dar de data asta cu pește și sardine assada – ceva specialitate a locului. Adevăru-i că mie nu îmi plac sardinele, dar astea au fost deosebite.

Nazare

Nu e un sat pescăresc, dar în schimb aici am avut cel mai mare val pe care l-a călărit vreodată un surfer. E clar că nu aveam cum să ratez această destinație, nu?

Așa că aici am mâncat la Rosa dos Ventos, Nazare (R. Gil Vicente 88, 2450-106 Nazaré, Portugalia), cotat locul 1 pe tripadvisor. Și pe bună drepate.

RosaDosVentos_Nazare

Să nu vă sperie faptul că e locul 1, prețurile sunt mai mult decât acceptabile. Faptul că e apreciat de foarte multă lume nu i-a făcut să-și mărească prețurile, practic sunt ca la orice restaurant unde mănânci pește.

Porto

Dacă vreți să ieșiți puțin din această atmosfera, dacă doriți să treceți pragul unui local hipsteresc, Miss’Opo e acela. Am mâncat cea mai bună salată aici.

MissOPO

Cât sunteți aici, încercați să ajungeți cumva și în Lagos, de cealaltă parte a râului Porto, unde sunt depozitele de vin. Mergeți pe Rua Serpa Pinto și acolo o să găsiți. Noi am mers la Cockburn’s Port Wine Lodge.

CockburnsPortWineLodge

Peste tot am asezonat mâncare cu vin. Nu cu Sangria (ăla l-am băut pe plajă, în loc de suc), nu cu vin de Porto (e prea dulce pentru gustul meu), ci cu un vin alb, roze sau verde… răcoritor și ușor.

Costul unei mese nu a depășit 30 de euro pentru 2 persoane (ce e drept, eu și Buburuza ne luăm un aperitiv și un fel principal împreună) cu tot cu vin și apă plată.

Portugalia, destinație de vis… cel puțin culinar vorbind!