fbpx

OK, e gratis, dar …

Ma, sunt indignat! Vad ca din ce in ce mai multi romani (cand spun romani nu ma leg de neam, spun romani din simplu motiv ca ei sunt majoritatea care imi populeaza campu’ vizual, auditiv si mai nou cei care imi sufla’n ceafa! … daca traiam in germanie, ziceam nemti), dau vina pe un produs/serviciu ca e gratis. Adica, vorba aia … ce asteptari sa ai daca’i gratis … adica no’, calu’ de capatat nu se cauta in gura de dinti!

Ma, sunt indignat! Vad ca din ce in ce mai multi romani (cand spun romani nu ma leg de neam, spun romani din simplu motiv ca ei sunt majoritatea care imi populeaza campu’ vizual, auditiv si mai nou cei care imi sufla’n ceafa! … daca traiam in germanie, ziceam nemti), dau vina pe un produs/serviciu ca e gratis. Adica, vorba aia … ce asteptari sa ai daca’i gratis … adica no’, calu’ de capatat nu se cauta in gura de dinti!

Ma, nu sunt de acord cu chestia asta … deloc … sunt chiar impotriva ei, si nu inteleg de ce se folosesc de acesta scuza. Sa ne intelegem, in zilele noastre, un produs/serviciu oferit de catre o companie cu titlu’ de gratuitate, este facut cu unicul scop de a se diferentia de restu’ companiilor … corect? (plus valoarea)

Caz concret: ieri, merg la benzinaria Mol sa’mi cumpar vigneta (plm ca am uitat de ea), si in fata mea, un domn, extrem de idignat, pe faptu’ ca or pus la dispozitie galeata cu apa si detergent plus un stergator de parbriz, stergator care avea o mica defectiune, si anume lama de cauciuc era rupta, si astfel, stimabilu’ o reusit sa isi traga o minunatie de zgarietura pe parbriz! (mentionez faptu’ ca lama era strategic rupta, astfel incat daca nu erai extrem de atent, nu observai acest lucru, decat dupa ce iti lasai o linie pe parbriz!)

Da! Datorita serviciului gratuit de autospalare a parbrizului de la benzinarie, domnu’ si’o zgariat parbrizu’ … ceea ce, mie mi se pare total gresit … inacceptabil … iar scuze de genu: no’, da nu ati vazut ca ii defect spalatoru? pe viitor sa fiti mai atent, nu de alta da ii un serviciu gratuit … total neadecvate!

Adica cum … daca era cu plata te facea sa verifici tampenia aia, si daca ii moca, il lasi pana isi zgarie unu parbrizu’, si apoi il arunci? Serios, nu inteleg chestiile astea.

Si, evident, ca acesta este un simplu exemplu’ … ca sa ma fac mai bine inteles unde bat.

Deci, si prin urmare, nu am inteles, nu inteleg, si nu cred ca voi intelege vre’o data pe cei care se folosesc de scuzele, ascunse in spatele frazei: pai e gratis … nu mi se pare normal ca daca e gratis, sa il iau (accept) asa cum e … voua?


11 comments
    1. da si nu, oricum nu asta e discutia. rezolvarea din punctu’ meu de veder ar fi fost sa nu mai alimentez de la ei …
      dar, nu despre asta vorbesc eu, ci despre faptu’ ca nu mi se pare normal sa te ascunzi dupa asemenea cuvinte…

  1. Ai dreptate. Si nu numa la lucrurile gratuite e asa, ci si la cele de reduceri din pacate. Am primit recent Catalogu de la FoodMania cu reduceri, si am zis ca e oportunitatea sa vizitam ceva restaurante noi (ca de altfel suntem multumiti de unde mancam deobicei). Punem picioru in Casa Ardeleana si punem brosura pe masa. Ospatarul ne-a intrebat daca stim ca o parte tot platim. Adevarul e ca i-am facut o nota frumusica, o singura portie a fost gratuita. Si ma intreaba daca am platit pentru catalog, sub pretextu ca era curios fiindca ei nu au nici un beneficiu. Nu va suparati, dar cand am intrat erau alte doua persoane in tot localul. Noi nu mergeam acolo daca nu ne ‘indruma’ catalogu. Sau recent am fost intr-o tabara de studenti langa Predeal. AM primit de la stat cred? ceva bani tip monopoly money. Sa vezi cum tratau acolo ospatarii pe toti studentii. Groaznic. Si banii aia erau platiti, dar nu de catre noi. Cu toate astea nu aveam dreptul sa fim tratati cu respect. Eu sincer cred ca numa la noi este conceptia asa 😐

  2. Din respect pentru client – si MOL nu prea sta pe roze – ar fi trebuit sa schimbe T-ul ala cu unul nou, mai bun. Cat ar putea sa coste? Mi-am luat si eu unul, e vreo 5 lei. Cat un litru de benzina!
    Clientul, in Romania, e doar prostul (hai, pacaliciul… sa nu fiu rau) celui care vinde.
    Si nu faptul ca s-a stricat prostia aia e problema. (Daca eram in locul celui de la pompe, o aruncam la gunoi in momentul in care auzeam prima plangere.)
    Problema ramane cea de comportament, de atitudine. Cum sa ii raspunzi in modul acesta unui client???

  3. no, pai daca-i gratis ideea e ca nu te poti astepta sa fie un serviciu de calitate, oricare ar fi acela. cel putin nu la noi. poate in alte tari mai civilizate, si chestiile gratis sunt mai de calitate, dar la noi nici alea platite nu-s prea grozave, ce pretentii sa ai de la cele mok ?:)

    1. Din cate stiu calitatea reprezinta ceva pozitiv oricat de slaba ar fi calitatea respectiva.In schimb o dauna fizica sau morala reprezinta un lucru negativ si se pedepseste conform legii.In momentul in care pui un lucru la dispozitie indiferent daca serviciul este sau nu gratuit trebuie sa te asiguri ca serviciul oferit clientului este unul cu efect pozitiv nu negativ. Asa ca ce ai spus tu in comentariu nu prea se aplica.
      Eu ceream parbriz nou sau contravaloarea lui in bani+cheder parbriz(care se inlocuieste automat)+manopera instalare. Si daca faceau pe zmeii intotdeauna exista protectia consumatorului si ii faceam in asa fel incat sa imi plateasca si deplasarea(benzina) pana la service-ul unde se monta parbrizul nou.Si nu e prima oara cand apelez la OPC deci stiu sigur ca oamenii de acolo abia asteapta sa arda cate-un corporatist nesimtit.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Iubiforti

Next Post

Cluj Brands Tour

Related Posts