fbpx

Cauciucurile de iarna

Dupa cum bine stiti, s’o aprobat ordonanta guvernului 5/2011 care prevede obligativitatea cauciucurilor de iarna, in sezonul rece (1 noiembrie – 1 martie) … un lucru’ extrem de bun (daca ma intrebi pe mine)! Adica ce atata tam’tam? Io nu inteleg!

Dupa cum bine stiti, s’o aprobat ordonanta guvernului 5/2011 care prevede obligativitatea cauciucurilor de iarna, in sezonul rece (1 noiembrie – 1 martie) … un lucru’ extrem de bun (daca ma intrebi pe mine)!

Adica ce atata tam’tam? Io nu inteleg!

Mi se pare extrem de normal aceast lucru … ii de bun simt. Si daca imi veniti cu chestii de genu: da ba, da’s scumpe cauciucurile de iarna, da’ ba, da io circul numa’ in oras cu masina, sau alte asemenea “motive” am sa va raspund simplu’ ca nici sanatatea mea nu e joaca pentru mine … sunt suficienti tampiti care circula liberi pe drumurile patriei …

Serios, o masina nu e o investitie … e clar, ca o masina nu face altceva decat sa iti manance banii … niciodata nu o sa iti scoti banii investiti in ea!

Cauciucu’ de iarna are anumite proprietati, si poate cea mai importanta se refera la compozitia chimica a cauciucului … nu conteaza ca asfaltul e uscat, nu avem zapada / gheata / apa pe el, un cauciuc de vara se comporta bine pana undeva la +7 grade … majoritatea masinilor ne atentioneaza cand temepratura ajunge la 4 grade celsius … oare de ce????

Asa ca, io nu inteleg acest tam’tam in legatura cu pneurile de iarna .. serios!

Aaaa, si legat de all season, e aceiasi discutie … io, unu nu vad cum un cauciuc se poate comporta bine si la +25 de grade si la –25 de grade celsius , fizic vorbind … de aici si necesitatea existentei semnelor obligatorii [M (mud) sau S (snow), fie fulgul de nea sau creasta de munte] pe aceste tipuri de pneuri.

So’, una peste alta, salut aceasta ordonanta din simplu’ motiv ca erau muuuulti prea multi cei care se dadeau cu ceaclinele pe drumurile publice … am entorsa de cat imi intorceam capu’ sa vad nu se baga careva in mine, cand franam!


13 comments
  1. De acord.
    Din cate am inteles, ca mi-a fost lene sa caut textul exact, legea te pedepseste daca politia te prinde fara cauciucuri de iarna pe drumuri acoperite de gheata, zapada, polei, etc.
    Daca te prinde cu gume de vara pe drum perfect uscat iarna, nu ai nici o problema, iar cetateanul trebuie sa se informeze despre starea drumurilor. Smecherie mare.
    Asa declara un mare comisar zilele trecute la TVR. Tot asta titra si Gandul acum cateva zile.
    All seasons sunt cauciucuri facute pentru alte climate. Acolo unde iarna nu scade temperatura mai jos de +5 grade.

  2. Dane, este bine ca exista si faza cu ‘daca e polei/zapada’ pe jos. Eu nu scot masina din casa din principiu, cand e vreme din asta. Pentru ca, desi conduc de 4 ani, nu le am cu povestile astea. Si, decat sa infig masina noua in vreun copac, mai bine merg cu taxiul. Oricum nu am multe drumuri de facut.

    Nu salut ideea aceasta din simplul motiv ca imi repugna cand altii decid ce este mai ‘sigur’ pentru mine. Statul roman nu a dat legea asta din bunatatea inimii sale, ci pentru ca sunt bani de castigat. Asa cum spunea un comentator la mine pe blog, 24% din 4 cauciucuri e aproape valoarea unuia. Valoare pe care o incaseaza STATUL prin TVA, doar pentru ca ma obliga pe mine sa pun cauciucul respectiv.

    Observ in UE o tendinta a statelor si chiar a Uniunii sa tot decida ei ce trebuie noi sa facem. Iau deci ca exemplu SUA, pentru ca, in ciuda mizeriilor de la ei, inca imi par mai putin inclinati sa intre cu bocancii in viata oamenilor. Nu exista acolo o asemenea lege. Cred ca prietenii nostri ar face crize de nervi, daca statul i-ar obliga sa ‘incalte’ masina cu nus’ ce anvelope. Si in New York iti garantez ca ninge, deci nu se pune problema de clima.

    Siguranta in trafic este data de oameni care respecta regulile de circulatie si de masini corespunzatoare, nu de un cauciuc cu striatii asa si pe dincolo. Ma distreaza ca nimeni nu sufla nimic, cand sunt atatia soferi ce tin anti-radare pe bord, ca le este aiurea sa respecte LEGILE de a conduce cu 50 la ora in satele pe care le tranziteaza. Asta vi se pare normal, ca sunteti soferi seriosi, cum sa mergeti mai incet? La fel de normal vi se pare sa intoarceti masinile pe unde se poate, fie linia cat o fi de continua. Sau sa luati ITP-ul pe spaga, ca rabla abia mai sta pe 4 roti.

    Nu zic de tine, Dane, zic in general, despre soferii astia dintr-o data prinsi de pasiunea pentru siguranta.

    Siguranta ai si oferi cand casti ochii pe drum si circuli cu viteza potrivita. cand respecti regulile de circulatie.

    Asta o spune o proasta ce a inteles ca NU poate circula in siguranta iarna, deci lasa masina acasa. O proasta care in 4 ani nu a luat niciodata amenda si nici nu stie sa fi facut prostii la volan. Pentru ca respect viata mai mult decat altii care se grabesc sa schimbe anvelope, dar ignora total alte legi si bunul simt la volan 🙂

    Nu este aici vorba de bani, mi s-a urat de prostia asta. Castig suficient de bine incat sa cumpar setul ala cu banii pe 2 zile de munca. Nu asta e problema mea. Nu doresc sa dau banii aia anvelopele in cauza si nici nu o voi face. Cand vine vremea naspa, masina se va odihni in fata blocului, iar eu voi sta la caldurica. Pentru restul drumurilor, exista taxi. La cat de putine fac, nu cred ca ma va costa mai mult de 200 de lei pe iarna.

    1. Dojo da si nu, adica hai sa punem altfel problema, cati sunt ca tine? cati sunt responsabili?
      faptu’ ca statul incaseaza bani e o alta discutie … nu vreau sa intru (acum) in polemica asta.
      ideea de baza e una simpla: amenda se primeste in cazul in care se fac verificari si sau provoci un accident/ambuteiaj …
      cel putin de frica sa stie romanul, pentru ca amenzile sunt mari .. un set de cauciucuri.
      eu, am carnet de 11 ani, si am facut 2 accidente (in parcare si alea), eu zic ca sunt un sofer prudent … si eu unu’ folosesc cauciucuri de iarna, de cand am masina … dar am vazut extrem de, dare extrem de multi care circula cu pneuri … cu care nici vara eu nu as umbla … de aici si salutul meu cu privire la aceasta initiativa.

  3. Parerea mea Dojo e ca ar trebui sa-ti lasi masina parcata mai tot timpul, asa nu mai trebuie sa schimbi nici uleiul, consumabile, nu consuma nici combustibil si atata timp cat nu ai habar de condusul iarna, eu consider ca nici nu ar trebui sa-ti dai cu parerea. Nu-s rautacios, doar obiectiv.
    Am lasat comentul pt. ca nu pot vedea cum poti sa ignori siguranta pe drum si sa te bati cu caramida in piept ca pe tine nu te pacaleste guvernul.
    Gandeste-te la taxiul ala de ar gandi si el la fel si nu si-ar pune cauciucuri… Te-ai mai urca in el?

    1. Radu, parerea mea este ca ai putea respecta oamenii care nu au aceeasi parere cu tine. Nu are taxi-ul cauciucuri? Stii cate drumuri am facut cu taxi pe iarna? Din ’98 pana in 2008, cand am luat masina, mergeam de 2 ori pe zi cu taxi-ul. Da, si iarna. Si nu am mai crapat, nu a mai intrat nimeni in pomi. Si sunt multe taxi-uri care probabil nici ITP-ul nu l-ar trece pe bune, chiar ai impresia ca toti au avut anvelope de iarna pe masini care unele nici 300 de euro nu valorau?

      Masina am cumparat-o pentru cand am nevoie de ea. Si este noua, cu totul la zi, Casco si RCA etc. Repet, pentru astia care o tineti ca gaia matzul ca nu ne permitem masina, imi permit, o tin curata si ingrijita, bag bani in ea fara probleme, dar anvelopele in cauza imi sunt inutile si refuz sa dau banii pe ceva ce nu merita.

  4. masina totusi poate fi considerata o investitie in cazul in care trebuie sa te deplasezi f mult… pt ca daca e sa dai bani la taxi, tot acolo iesi… na, oricum cauciucurile astea de iarna te tin mai mult, nu ca astea de vara, deci nu cred ca-i o pb daca dai cateva milioane o data la cativa ani… adica daca ti-ai luat masina, dai si niste bani pe cauciucuri.. oricum dai mai mult pe benzina:D

  5. Cu toate ca achizitia de cauciucuri de iarna noi e costisitoare si nu prea placuta, sunt de parere ca e o idee buna care poate salva vieti pe timp de iarna ( vezi cazul Huidu.. )
    Recent am aflat ca nu am nici M nici S imprimat pe cauciucuri..deci va trebui sa merg la cumparaturi :))

  6. oare nu-i mai ok sa-ti iei cauciucuri all season? sau de fapt alea-s bunicele pt toate sezoanele, dar destul de slabute pt fiecare sezon in parte? adica un cauciuc all-seasons comparativ cu unul de iarna sau de vara.. care-i mai bun luat pe fiecare sezon in parte?

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Cafenelele

Next Post

Cupa bloggerilor la fotbal: 15-16 octombrie 2011, Cluj Napoca

Related Posts