fbpx
GOTO Parking - parcare aeroportul international Cluj

GOTO Parking Cluj, prima parcare din țară care acceptă plata serviciilor digital

Alocarea principalelor contracte de investiții realizate de către GOTO Parking a depășit cu mult profitul de anul trecut.

  • plata cu cardul bancar la automatele de plată și plata prin aplicație pentru telefonul mobil
  • recunoașterea numărului de înmatriculare
  • zonă Kiss & Fly
  • culoar pentru taxiuri
  • sistem de iluminat și unul de supraveghere video

Poarta de intrare în Cluj-Napoca

Poarta de intrare în Cluj-Napoca este aeroportul internațional “Avram Iancu”, iar parcarea, stația mijlocului de transport în comun și sistemul de transport reprezintă prima impresie pe care un vizitator (indiferent că discutăm de turist sau localnic) și-o face, este dată fix de acest prim contact.

Știți și voi ce înseamnă să mergi pe un aeroport din afară, cum te ”izbește” parcarea, fluiditatea cu care se mișcă automobilele prin ea. Cum este optimizat fiecare metru pătrat și fiecare secundă petrecută acolo.

Ne-a luat ceva timp până am înțeles că cel mai bine e să dăm celor care au experiența și determinarea necesară pentru a le organiza și duce mai departe. GOTO Parking este compania care a preluat în administrare acum un an, la 1 iunie 2019, parcarea aeroportului din Cluj, cu alți acționari și alt management decât cel anterior, al UTI Parking & Hotel Management SRL.

De atunci și până acum, pe baza unor studii pe care oamenii le-au făcut în alte aeroporturi din România, pe aeroporturi regionale similare din Franța, Germania, Irlanda, Italia și Norvegia, au tras o serie de concluzii din activitatea acestora, pe care, de altfel au și început să le implementeze.

Prima parcare din țară care acceptă plata serviciilor digital.

În primul rând au rezolvat, în niciun an de când au preluat administrarea, problemele legate de sistemul învechit de management. Accesul se făcea dificil, echipamentele de control al accesului și sistemele de plată erau învechite și lipsea un sistem de iluminat și supraveghere.

S-a implementat sistemul de acces prin recunoașterea numărului de înmatriculare, plata cu cardul bancar la automatele de plată și, de luna trecută, în mijlocul pandemiei, plata prin aplicație pentru telefonul mobil. E prima parcare de aeroport din România care a introdus acest sistem de plată

Prin introducerea plății direct de pe mobil, GOTO Parking se înscrie în tendința generală de digitalizare a companiilor din județul Cluj, beneficiind de oferta de servicii a yeParking, una din companiile locale de IT, însă comunitatea locală este cea care va profita din plin de accesibilitatea, ușurința si siguranța plății cu telefonul mobil, dispozitivul care ne însoțește, astăzi, pretutindeni. Cetățenii vor putea plăti contactless, în deplina siguranță, folosind cel mai uzual obiect.

yeParking | iOs & Android

S-au eficientizat căile de acces și au adăugat culoare pentru pietoni, s-a testat și validat traseul pentru linia de transport în comun care va lega municipiul de aeroport (cred că asta era chiar rușinos – să nu ai stație de autobuz în incinta aeroportului).

S-a realizat un acces secundar pentru autovehiculele utilitare, către zonele de mentenanță ale aeroportului, iar zona Kiss & Fly cât și culoarul pentru taxiuri erau mai mult decât obligatoriu să existe.

Sistem de iluminat și supraveghere video.

Tot luna trecută au amplasat pe ghereta parcării două panouri LED, pentru informarea vizitatorilor, și s-a instalat un sistem de iluminat și unul de supraveghere video. Acestea nu au fost modernizate, acestea au fost construite de la zero… pentru că nu au existat până acum.

Nu zic că e cea mai tare parcare de aeroport din lume, zic că ne aflăm pe drumul cel bun. Încet, încet ne aliniem standardelor aeroporturilor internaționale din afara țării. De la preluarea administrării companiei, valoarea principalelor contracte de investiții realizate a depășit cu mult profitul de anul trecut.

Cred că aceasta este o dovadă clară a faptului că se implică cu toată seriozitatea pentru a respecta interesul nostru, interesul public. Deși sunt o firmă privată și este evident că în final își doresc un business profitabil, GOTO Parking și-a asumat încă de la început că investiția este una pe termen lung iar primul obiectiv, acela de a aduce parcarea la standarde moderne, pare a fi pe făgașul corect.

Investiție pe termen lung.

Dezvoltarea în etapa a doua se referă la refacerea suprafețelor de parcare degradate, reorganizarea locurilor de parcare și delimitarea unor zone special destinate exclusiv angajaților aeroportului, (în zona mai îndepărtată terminalelor, pentru a lăsa aceste locuri libere pentru pasageri și însoțitorii acestora).

Promit că vor crea, de asemenea, o zonă specială pentru companiile rent-a-car. Vor extinde facilitățile construite în prima etapă și pentru celelalte zone (evident că trebuie să primească și autorizările și autorizațiile de la CJC), astfel că optimizarea parcării va continua. 

Există și planuri pe termen lung. Își propun ca în câțiva ani să construiască și o parcare supraterană, care să răspundă nevoilor crescânde datorate traficului de pe Aeroportul Internațional Cluj, să se adapteze nevoilor și realității comunității.

Pandemia de COVID-19 a afectat mult industria aeriană. Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a publicat o analiză din care reiese că traficul de pasageri se va întoarce la nivelurile de dinainte de criză în 2023 cel mai devreme. Teoretic, până atunci, ar avea timp suficient pentru dezvoltarea parcarii.


1 comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Taxă COVID-19

Next Post

Depresie, nu impresie!

Related Posts