fbpx
Girona

Girona, trei zile la sfârșit de februarie

Girona este localitatea cu aeroportul ăla ieftin al Barcelonei, recunosc, așa am auzit și eu pentru prima dată de această localitate și așa am tratat-o până să-mi iau biletele de avion.

În ultima perioadă așa îmi stabilesc orașele pe care le vizitez: mă uit unde sunt bilete de avion ieftine în perioada dorită, le cumpăr și apoi încep să mă documentez. Nici cu Girona nu s-a întâmplat altfel, mi-a spus Buburuza că ar vrea să mergă undeva unde e cât de cât cald.

🛫 Transportul

Ryanair © photo Dan Ciulea

Am găsit bilete de avion ieftine prin Ryanair, cu plecare din Oradea. Drept urmare nu am mai stat pe gânduri și le-am luat. Din calculele noastre cu tot cu drum până în Oradea, cu tot cu taxa de parcare (am lăsat mașina în parcarea aeroportului – cu toate că Ryanair zicea că nu sunt locuri disponibile, au fost – am plătit 70 lei) tot am ieșit mai ieftin decât dacă am fi plecat din Cluj.

De la aeroportul Costa Brava Girona până-n oraș, noi am luat taxi-ul pentru că eram obosiți, era târziu și nu am mai avut chef să pierdem timpul. Ne-a costat 30 ERUO, ceea ce spun eu că e acceptabil.

🛏 Cazarea

Nu am avut foarte mult timp la dispoziție să mă documentez, drept urmare am mers pe soluția simplă și sigură: Hotel Ibis, prin booking.com

Booking.com

M-am uitat doar unde e ca locație față de centrul vechi al orașului și gata. Mă bucur de alegerea făcută, prin urmare vă recomand cu drag și vouă.

La parter au un restaurant / bar. Nu am mâncat niciodată la ei în restaurant, nici măcar micul dejun (nu prea cred în restaurantele de la parterul lanțurilor hoteliere, prefer bistro-urile localnicilor) dar m-am bucurat din plin de faptul că barul era deschis 24 din 24. Practic prima cafea și ultimul pahar de vin le-am servit acolo.

🏰 Orașul

Am avut norocul ca prima zi din escapada noastră să fie o zi de luni, ceea ce se traduce prin mai puțini turiști datorită faptului că majoritatea muzeelor sunt închise.

Ne-am bucurat pentru că a fost destul de puțină lume și am reușit să vizităm în ”liniște”.

Toate articolele de pe net îți recomandă ”să te pierzi” prin oraș, pentru a-l putea descoperi. Și fix asta am făcut noi, ne-am plimbat mult, zicem noi, nu cât într-o zi de vară, dar undeva la 20 km / zi am făcut pe jos.

A post shared by Dan Ciulea (@ciulea) on

Ne-am plimbat pe malul râului Onyar, ne-am plimbat prin vechea cetate, ne-am plimbat prin campusul universitar, ne-am plimbat prin cartierul evreiesc, am vizitat muzeul cinematografiei, ne-am plimat pe străduțele înguste ale orașului Braavos (Game of Thrones – unde cerșea Arya Stark fiind oarbă). Am urcat și am coborât scările pe care dublura lui Jaime Lannister a fost nevoit să-și învețe calul să le urce.

Ne-am plimbat prin-un minunat parc, am admirat cetatea de la depărtare, ne-am bucurat și am făcut o tonă de poze cu muralele pictate pe clădiri, stâlpii podurilor și picioarele de susținere a pasarelelor.

Și dacă am mai fi avut la dispoziție 3 zile, cu siguranță ne-am mai fi plimbat încă 5 zile.

🍷 Mâncarea

Am mers cu așteptări mari. Foarte mari, nu aveam cum altfel, vorbim de Spania, totuși. Și, deloc surprinzător, acestea au fost depășite.

A post shared by Dan Ciulea (@ciulea) on

Am mâncat tot ce înseamnă Jamón ibérico, pentru că nu-i așa, dacă nu aici, atunci unde? (bine, în Portugalia, știu :D) Mi-am făcut plinul de caracatiță galiseană, padroni și vin (în toate stările lui) și, surprinzător, am descoperit un oraș al avocado-ului. L-am mâncat din / în toate pozițiile și de fiecare dată am fost încâtat și mai voiam. Ciocolata și produsele de patiserie sunt de mâncat. Sincer să fiu nu-mi prea pot explica de ce nu sunt obezi oamenii ăștia.

Neapărat, dar neapărat să mergeți să luați micul dejun la Federal Cafe Giorna, cina la Tony’s Girona și să beți un pahar de vin la Vadevins.

💰 Cost

Surprinzător, nu e scump. Cel mai mult am plătitit 25 EURO pe o cină în doi. Biletele la muzeu costă 3 EURO, catedrala 10 EURO, iar cazare găsești în jur de 40 EURO.

Pe scurt, când aveți ocazia, mergeți, nu veți regreta.