fbpx
e-mail

Resurse utile #010: E-mail. Cum să-mi scrii un e-mail, eu fiind clientul.

Nu aș putea să vă spun exact ce se întâmplă, nu mă plâng, din contră, dar în ultima perioadă primesc tot felul de solictări. În toate domeniile unde activez eu și unde îmi doresc să activez.  Nu aș vrea să înțelegeți că cert pe cineva cu acest articol, nici măcar nu vreau să mă dau guru pe tema asta, ci e exact ce spun și în titlu: cum să-mi scrii (adică mie, da?) un e-mail, eu fiind client (sau posibil client / partener).

În fine, nu vreau să divaghez, și am să intru-n pită.

Subiectul e-mail-ului.

Nu îmi dau seama de ce pentru multă lume acest aspect este cel mai neimportant. Din punctul meu de vedere e cel mai important, subiectul mă face să șterg sau nu acel e-mail. Așadar străduți-vă puțin.

Subiectul trebuie să fie scurt și la obiect. Nu mă lăsați să presupun eu despre ce e vorba în e-mail, pentru că nu o s-o fac. Spuneți exact despre ce e vorba.

Conținutul e-mail-ului.

Salutul. Și mor când sunt luat cu dumneavoastră de către oameni care mă cunosc, serios. Înțeleg că cei care nu au avut nicio legătură cu mine, nu ne-am strâns niciodată mâna, nu am vorbit niciodată la telefon, nu ne-am dat niciun like pe Fafecbook, să mă salute mai protocolar. Chiar înțeleg asta, dar cei cu care am un istoric știu că sunt prietenos de felul meu. Așadar, hai să ne tutuim.

Conținutul. Indiferent dacă mă cunoști sau nu, la fel ca și în subiectul e-mailului și în body-ul lui, te rog nu mă lua cu vrute și nevrute, treci la subiect. Acum nu sunt absurd, înțeleg să-mi scrii o propoziție, două, în care să mă scoți din cine știe ce stare am io în momentul în care citesc e-mailul. Înțeleg că vrei și chiar e indicat să-mi creezi un mind-set pozitiv, ca să fiu mai receptiv la ce ai tu să-mi transmiți, dar nu exagerea cu introducerea asta. O să mă pierzi.

Scrie e-mail-ul inginerește. Propoziții scurte și concise. Dă-mi toate informațiile, nu presupune că știu, nu mă fă să caut eu. Iubesc când în e-mail primesc informații clare, întrebări directe, subiecte grupate.

Finalul e-mailului. Spune-mi exact ce îți dorești de la acest e-mail. Dacă a fost un e-mail de informare, spune-mi că nu aștepți răspuns de la mine.

De salutat, sincer să fiu, nu spun pentru că nu am avut niciun e-mail în care să nu se salute la final. Dar, dacă te gâdești că nu trebuie să o mai faci, eu zic să te mai gândești încă o dată.

Bonus:

Nu mă pune în cc cu alte o sută de persoane. Prin o sută de persoane înțeleg încă cel puțin o adresă de e-mail care nu face parte din organizația mea. Măcar ai sclipirea de moment și pune-mă în bcc.

Modalitatea în care scrii e-mail-ul trebuie să-ți reflecte personalitatea. 


Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Uber + Taxi = clienți fericiți!

Next Post

Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale

Related Posts