fbpx

2020 in review

Fără doar și poate anul 2020 a fost un an deosebit. Nu neaparat în sensul bun al cuvântului dar cu siguranță nici în cel mai rău posibil. A fost ceva, altceva. Dar unul memorabil și pe care cred că trebuie să-l luăm ca reper de acum în colo și pe care să-l dăm cu titlu de exemplu.

Drept urmare am zis să fac o sinteză a lui, astfel încât peste mii și mii de ani, când ne vom împrieteni cu extratereștii, să se minuneze de ce am trăit noi și să știe care a fost punctul de cotitură din istoria umanității.

Așadar, pe scurt, ce a însemnat pentru mine anul 2020.

Ianuarie 2020

Am început anul în forță, doar ce trecuse 2019, un an foarte bun, plin de călătorii și escapde… iar 2020 trebuia să-l depășească.

Am trăit Experiența OMAKASE la restaurant Tokyo Cluj, am degustat meniul de la Nuka Bistro semnat de Raul Vidican, am degustat cocktailurile cu țuică marca DOT și am mers în Bari pentru a mă bucura de tot ce oferă zona aia extraordinară.

Februarie 2020

M-a prins în Italia, cu fructe de mare, pește și 28 de grade afară. Ce să mai, era clar că urma un an senzațional. Am dat o fugă la Sibiu, unde am descoperit un DOT mai micuț, Lumos, am mers la o degustare de rom, m-am bucurat de HoReCa și îmbinarea ei cu arta.

Am sărbătorit-o pe mama și mă pregăteam spiritual de venirea primăverii și a ei vreme de terasă… cu toate că deja se făcea simțită pandemia. Dar, totuși, era la început și nu îi acordam mare atenție.

Martie 2020

Încă aveam planuri pentru festivaluri. Apoi a început nebunia: lockdown, declarații, prăbușirea industrei HoReCa. O groază de incertitudini.

Aprilie 2020

În martie am înțeles că micii producători locali sunt coloana economiei și am realizat că dacă ei se duc, vom avea cu toții de suferit. Drept urmare în 1 aprilie, împreună cu Sebastian, am lansat platforma Made in Cluj… chiar dacă nu era finalizată.

Acesta a fost momentul în care afacerile au început să fie altruiste, să lucreze împreună, să se susțină una pe cealaltă. Marile rețele sociale au început să introducă funcții de susținere a acestora. Conferințele video au început să facă parte din cotidian.

În aprilie am avut primul sentiment că nu vom avea niciun festival de muzică în 2020. Premoniție care din păcate s-a adeverit.

Au fost primele sărbători Pascale pe care le-am sărbătorit în doi. A fost pentru prima dată când am făcut cozonac și am vopsit ouă cu frunze de ceapă.

Mai 2020

În luna mai, chiar dacă aveam o groză de semne de întrebare, încă îmi făceam planuri pentru concediu, încercam să mă adaptez cât mai bine și să încerc să înțeleg ce înseamnă noua realitate. Am organizat primul eveniment hibrid (online combinat cu offline): live stream cu DigitalLove combinat cu pachete de mâncare trimise de mai mulți producători și restaurante locale.

Am lansat, împreună cu Sebastian – partenerul made in cluj, proiectul Made Local. Proiect prin care ne dorim să susținem micii producători din întreaga Românie (prin Made in Cluj, ne-am limitat doar la județ).

La nivel mondial se simțea îngrijorarea marilor companii legate de criza pe care o cauza pandemia, Facebook lansând noi opțiuni de susținere a afacerilor mici. Am reînceput să completăm declarațiile pe proprie răspundere. Am început să realizăm că pandemia are și alte repercusiuni, grave, asupra populației… una fiind violența domestică. În tot acest timp am căutat motive să mă bucur de viață. Mai o comandă la restaurant, mai un gătit, mai un vin, mai o măslină.

Iunie 2020

A venit cu clarificări și certitudini: știam că niciun festival nu va mai avea loc în 2020. Festival de muzică. Prin toată nebunia și depresia de care aveam parte, noi, ca specie, s-au anunțat și lucruri bune: Strada Potaissa și TIFF au anunțat că vor avea loc în 2020. Gândirea ”locală” a început să se contureze.

Deja am început să ne facem o idee în ceea ce privește ”noua realitate”, să tragem niște concluzii, să frecventăm mai des terasele, să ne bucurăm mai mult de aer liber și să găsim soluții alternative pentru a petrece timp de calitate cu cercul restrâns de prieteni.

August 2020

Cred că a fost cea mai apropiată lună de vara cu care am fost obișnuit. Am avut TIFF, nu doar pentru cei din Cluj (că, no, e anul 2020). S-au deschis localuri noi, Nativ, Frank the Tank, Perfetto Pizza Italiano. S-au lansat și implementat idei noi de afaceri, PictoApp. Am organizat primul eveniment offline cu mici producători locali.

Oamenii au început să uite de pandemie și cei 7 ani de acasă :P. Dar, una peste alta, afacerile s-au implicat din ce în ce mai mult în susținerea societății, au inventat și pus în aplicare noi modalități de petrecere a timpului liber (conceptul Pop-up stories de la Samsara a fost de departe preferatul meu).

Septembrie 2020

Luna septembrie a însemnat turism în România. Pentru mine. Oenoturism, Crama Jelna. Idee de escapadă la Roșia Montană și vizită la Sibiu. Am lansat, alături de Food Waste Combat, prin Made in Cluj, ghidul antirisipă.

Degustare de meniuri și descoperirea localurilor noi (Rodizio Cluj, Local Sibiu). Conștientizarea și susținerea localurilor prin serviciul de delivery. Parteneriate noi pentru Made in Cluj și continuarea susținerii micilor producători locali.

Între timp s-a intensificat discuția legată de purtarea măștii, teoria conspirației legată de pandemie a căpătat noi proporții, știrile false au prins un avânt nemaiîntâlnit până acum

Octombrie 2020

Organizarea evenimentului offline pentru micii producători, Târgul Satului. Și, poate cel mai important și de suflet proiect căruia i-am dat viață până acum, alături de Paul, Personal Cook.

M-am apropiat și mai mult de ”pământ” și tot ce înseamnă afaceri care respectă mediul.

Noiembrie 2020

Pozitivism. Găsirea de soluții pentru susținerea, reală și imediată, a domeniului HoReCa. Planuri mari pentru anul 2021 în ceea ce privește festivalurile de muzică.

Decembrie 2020

Anul 2020 a fost primul an, după foarte mult timp, când nu am mai organizat Nepoți de Crăciun. Sincer să fiu mi-a fost frică să nu fac mai mult rău decât bine. La fel a gândit și Vali legat de ShoeBox. Dar, acest lucru nu a înseamnat că am renunțat de tot la partea caritabilă. Nu. Ne-am alăturat, cu Personal Cook, proiectului Cină Caritabilă organizat de asociația Something New.

Am făcut o sugestie de ce poate HoReCa să facă pentru a fi alături de clienți. M-am bucurat să aflu că Eggcetera s-a adaptat timpurilor pe care le trăim, am organizat prin Made in Cluj târgul de Crăciun online.

Și, împreună cu Paul, am pus bazele și organizat primul curs de gătit online interactiv. Conceptul de team building online interactiv vreau să-l dezvolt și mai mult în 2021.

Concluzie 2020

Una peste alta a fost un an bun. Contrar lamentărilor pe care le-am avut. Nu pot să mă plâng. Da, nu am făcut bani. Chiar am încasat mai puțin în comparație cu 2019 și per total a scăzut și numărul clienților. Da, am lucrat mai mult... pentru că mutându-mi biroul acasă nu am reușit să delimitez orele de muncă față de cele de timp liber.

Da, am călătorit foarte puțin și am mai ieșit extrem de puțin în oraș... dacă e să compar cu anul 2019. Da, da, da. Toate au fost la 10-15-20% față de 2019.

Daaar. Pentru că e un dar în toată concluzia asta, am descoperit lucruri noi. Am lansat proiecte noi, am trăit experiențe noi.

Anul 2020 a fost, fără doar și poate un an ”nou”. Un an interesant, care, pe mine cel puțin, m-a resetat. Și, ca orice început, dacă-l primești cu brațele deschise, nu poate să fie decât de bun augur. 2021, te aștept ca și când!


3 comments

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post
EXTASY - PRIMA APLICAȚIE DIN ROMÂNIA DEDICATĂ EXCLUSIV EXPERIENȚELOR SPECTACULOASE

Extasy – experiențe spectaculoase

Next Post
supă de pește siciliană

Cea mai bună supă de pește din lume

Related Posts

Prima zi de scoala

Ieri … nu azi! ambuteiaj in trafic florarii ramase fara marfa mijloace de transport burdusite precum castravetii in borcan plozi in uniforme parcari supraaglomerate fum, injuraturi, pe strada parinti emotionati
citește mai mult