fbpx

Unde am mâncat corect pe litoralul nostru

Zilele trecute, am avut ceva treabă prin București, Constanța și Craiova, așa că am decis să rămân câteva zile și pe litoralul nostru… cu toate că anul trecut îmi promisesem că nu mai calc pe la noi la mare. Dar, având în vedere situația dată, vorba cântecului: Ce era să fac?

Evident că primul meu gând a fost:

Unde mănânc corect pe litoral?

Și nu a fost unul neîndreptățit, pentru că mâncarea de pe litoralul nostru este îndoielnică… cel puțin așa am simțit-o eu, anul trecut, în cele cinci zile pe care le-am petrecut la Vama Veche.

Așadar, fără să o mai lungesc, am să vă spun locurile unde am avut parte de o mâncare corectă (când spun corectă mă refer la faptul că se folosesc ingrediente de calitate și este gătită în așa fel încât să îți mai dorești să mai mănânci la ei… corect.)

În prima zi, pentru că eram cu treabă în Constanța, am mâncat la restaurantul hotelului Vega, Mamaia, la Akolade. Nu are sens să vă spun că nu e un restaurant ieftin, pentru că e un restaurant de 5*. Oricum, pentru cei cazați la Vega, nu cred că prețul meniului este o problemă. Eu am mâncat o porție de midii cu ceva sos picant (45 lei) și am băut un pahar de vin, o cafea și o apă plată. A fost o mâncare bună, o recomand cu drag. Nu e o destinație culinară ieftină… totuși, e un restaurant de 5*, în cadrul unui complex de 5*, cu singura plajă care are blue flag.

A 2-a zi am traversat granița la Bulgari, am mers să mâncăm la Dalboka, ferma de midii.

Dalboka

Nu e o locație de 5*, nici pe departe, în schimb servesc o mâncare de 5*, la preț de împinge tava. Mi-am comandat o porție de ceva midii (porția mică avea 400g), o porție de icre, salată de roșii, pâine prăjită, băuturi si cu tot cu bacșiș am plătit 70 lei.

Nu are sens să vă mai spun, dar se justifică drumul până la ei, mai ales că la întoarcere ne-am băgat pe niște drumuri de țară (drum negru, cum îi spun localnicii) și am dat peste o plajă pustie, absolut senzațională.

În drum spre București, ne-am oprit pe la Agigea, la pescăria lui Matei.

PescariaLuiMatei

Măi, ce pot să vă spun, este că îmi pare rău că nu am venit aici să mânânc din prima zi… pentru că dacă veneam, mă mutam cu cazarea în Agigea, doar pentru a putea mâmca dimineața, la amiazi și seara în acest loc Divin!

Mâncarea, e mană cerească. Nu știu ce înțelegere are el cu Divinitatea, dar e clar că face parte din cercurile selecte ale Ei.

Mi-am comandat o porție de icre de știucă, au fost senzționale. După prima îmbucătură am vărsat o lacrimă, după a 2-a am început să râd, după a 3-a nu mai știam ce e cu mine. M-au trecut toate stările și sentimentele.

La recomandarea unei prietene, mi-am cumpărat midii pane. Băi tată, băi! Nu am crezut că voi mânca vreodată așa ceva de gustos. Senzație… singurul meu regret era că sunt așa de sățioase și că nu mai pot să-mi comand și altceva. Pentru că sunt!

Băi, deci nu că vă recomand să mâncați la pescăria lui Matei, dar vă judec dacă treceți prin zonă și nu o faceți! Serios!