Ți-ai înregistrat marca? Bun, dar nu e suficient!

Nu e foarte relevant și nici important faptul că de ceva vreme am intrat într-o nouă afacere, înregistrare și monitorizare mărci. În schimb, datorită faptului că am intrat pe această nișă vă pot spune că astăzi, dintr-o simplă coincidență am dat peste o informație extrem de interesantă și anume că cineva încearcă să înregistreze la OSIM marca Jazz în the Park.

Și când spun cineva, nu mă refer la organizatorii Jazz in the Park, ci la altcineva. Da, organizatorii Jazz in the Park și-au înregistrat marca în 2013, dar asta nu înseamnă că altcineva nu poate să depună o cerere la OSIM prin care să ceară înregistrarea aceleiași mărci.

Deci practic, faptul că ți-ai înregistrat o marcă nu mai e suficient. Dacă până acum OSIM făcea o minimă verificare, de acum (începutul anului, sau ceva de genul) OSIM nu mai face nicio verificare înainte de a înregistra o marcă. Și e normal să nu o facă, pentru că OSIM nu e calificată să spună dacă o marcă seamănă sau nu cu alta. Nu e treaba lor asta!

Așadar cineva a depus o cerere, în luna februarie 2016, de înregistrare marcă fix pe aceiași clasă de servicii, ca ce își înregistraseră băieții de la Jazz in the Park, 41.

Împotrivă acestei cereri de înregistrare de marca proprietarul mărcii anterioare, respectiv JAZZ IN THE PARK MUZICĂ VERDE are posibilitatea să formuleze în termenul legal de 2 luni de la data publicării mărcii ulterioare – OPOZIȚIE […]

În situația în care titularul mărcii anterioare nu formulează în termenul legal opoziție, titularul mărcii ulterioare va primi din partea OSIM o decizie de admitere a mărcii, iar aceasta va putea fi anulată doar prin deschiderea unei acțiuni de anulare marcă la Tribunalul București ( este singură instanță competență pentru judecarea acțiunilor în anulare de mărci).

Inconvenientul pentru înregistrarea a două mărci silimare pentru aceași clasă de servicii respectiv pentru clasă 41 dă dreptul ambelor părți să folosesca marca până la finalizarea procesului la Tribunalul București, situație în care una dintre părți va avea de suferit pentru că brand-ul său va putea fi folosit pentru același gen de activități pentru care este deja cunoscut pe piață Românească. – Adina Țimonea, avocat consilier în proprietatea industrială – Agenția TAS

Că a făcut-o din răutate, că a făcut-o fără să știe, astea deja sunt detalii… important e că a făcut-o și care sunt consecințele.


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii. Ma gasiti pe: Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

Leave a Reply