fbpx

Thassos, destinatie de concediu

Anul acesta am ales sa ne petrecem cateva din zilele de concediu in mirifica Grecie. Am mai fost o singura data in Grecia, cu velierul, dar fara buburuza… Asa ca, anul asta, fiind incantat de ce am vazut (de) pe mare, i-am propus buburuzei sa mergem in Grecia. Oriunde. Thassos a fos ales ca si distanta fata de noi. De Cluj.

Romania –> Serbia –> Macedonia –> Grecia

Am decis sa plecam din Cluj in Timisoara, sa poposim o noapte acolo, pentru ca drumul din tara e cel mai greu drum din cei 1.200 de km pe care ii aveam de facut pana la vacanta noastra de vis. Si bine am facut.

Chiar daca drumul ales de noi e mai lung cu 100 de km (fata de drumul prin Bulgaria), am ales bine pentru ca in acest fel am parcurs o distanta muuuult mai mare pe autostrada. In Serbia, din cei 500 si ceva de km, 200 si un pic sunt pe audostrada. Macedonia are un peisaj de iti pica plombele in cei 100 de km pe care nu-i faci pe autostrada. Grecia, e toata o autostrada… exceptand marea!

Insula Thassos

Am decis sa ne cazam in Limenas, atat din considerente de pret (cazarea aici e mai ieftina in comparatie cu alte statiuni), cat si din considerente de punct strategic, geografic vorbind.

Insula e inconjurata de un drum exceptional. Acest drum e intepat in exterior si in interior de drumuri bunicele, drumuri care te duc la plaja sau la satele din interiorul insulei.

Sunt atatia romani in Thassos incat ungurii au cerut autonomie

Turisti din toate colturile lumii au invadat aceasta insula, dar romanii efactiv au luat-o cu asalt. Nu spun neparat ca e un lucru rau. Datorita acestui fapt la fiecare taverna avem meniul si in romana. La fiecare taverna daca nu e angajat un roman atunci e cineva care intelege romaneste. Romanii de aici au fost unii dintre cei mai simtiti romani pe care i-am intalnit eu in concediu (de aici si remarca mea ca nu e neaparat un lucru rau), singura problema e ca nu poti sa barfesti si tu ca tot omul pe plaja!

Plajele

Sunt extrem, extrem de multe plaje in Thassos. Unele sunt ascunse de ochiul lumii, altele sunt semnalizate inca din Cluj Napoca. Accesul la plaje se face de pe drumul care inconjoara insula. In general nu ai mai mult de 1-2 km de parcurs de la drumul principal pana la plaja, in functie de cat e de salbatica plaja pe care vrei sa te bronzezi.

Eu  personal am fost in/la: Tipiti, Gourgiotis, Skala Rachoiu, Marble (Saliara), Limenaria, Pefkari, Golden si Paradise beach. Fiind cu masina am avut un obiectiv: in fiecare zi alta destinatie.

Daca nu aveti masina, recomand sa va inchiriati una sau un scuter (o masina o puteti inchiria cu 30 de euro pe zi) pentru ca aveti ce vedea!

Interiorul insulei

Inelul de cerc a insulei din cand in cand este intepat de cate un drum de tara (sau nu) care te duce la cate un sat de munte. Am fost sa vizitez manastirea Archangelos (construita pe o stanca deasupra marii cu o priveliste de iti vine sa te calugaresti!), satul Kazaviti si Theologos (capitala Thassos-ului de pe timpul cand apele Greciei erau pline de pirati).

Pe langa asta, am mai vizitat cateva sit-uri arheologice. Ancient theatre iti ofera o priveliste de vis!

Mancarea

Pentru ca nu pot sa nu vorbesc si de acest aspect important din viata mea. Avand in vedere ca in Cluj nu am cum sa mananc fructe de mare (proaspete), marea majoritate a meselor noastre s-au compus din acestea si prospat descoperita branza feta grill.

Preturile se invarteau in jurul sumei de 10 euro (fructele de mare prospete cu tot cu garnitura) si 3 euro branza feta grill. Painea prajita, pe care o mancam cu sare si ulei de masline era in jur de 50 centi. Berea Mythos era 2,5-3 euro la draft, iar sticala de apa plata la 1,5 l costa 2 euro. Preturile astea le-am platit la restaurant. Evident ca la alimentara sunt muuult, mult mai ieftine (o bere la doza, Mythos, e 80 de centi).

10 comments
    1. Si fructele de mare si fructele de padure 😉
      [ – Ce sunt fructele de mare? intreaba un ardelean
      – Calamari, caractita, shrimp… raspunde interlocutorul
      – Aaaaa, atunci urmand firul logic, mistretul, caprioara, cerbul sunt fructe de padure! ]

1. Pingback: polimedia.us/fain
  2. In Limenas fiind capitala insulei as zice ca e chiar un pic mai scump asta contrar cu ceea ce zici tu…si ce naiba ai vrut sa zici cu “Inelul de cerc a insulei”? Ori doar inel…ori doar cerc… ca eu in romaneste n-am inteles. :))) Acolo am mancatprima oara capra. 😉

1. De cazare ziceam ca-i mai ieftina… Eu am platit, pentru 9 nopti, 2 persoane, mic dejun inclus 200 de euro. Nu am gasit nici unde mai ieftin, pe toata insula.
      In ceea ce priveste inelul, ai dreptate, am vrut sa zic pe linia de cerc… oricum,important e ca ai inteles 😛

3. Si noi am avut o experienta unica in Thassos, recomand tuturor sa incerce aceasta destinatie mai ales ca este si foarte aproape si un traseu mic cu masina nu strica 🙂