fbpx

Reducere de costuri

negociere Incepand cu septembrie 2009 am inceput sa fac reducere de costuri la una din firmele unde dau cu mopul. Ce inseamna asta? … analiza pe cheltuieli si venituri… ma rog nu e foarte important acest aspect… ideea de baza e destul de simpla: sun anumiti furnizori si le spun ca nu imi mai convine pretul pe care il au si sa ne faca o reducere…sau, in cazul in care nu se poate, reziliem contractul.

Ce ma scoate din sarite, din cauza ca si pe mine ma suna clienti si imi cer acelasi lucru, e faptul ca ma lovesc de o atitudine negativista din partea lor, si intrebari, nepotrivite (de genul: a ajuns si la voi criza? ati ajuns asa rau? chiar nu mai puteti?) …ba ma lasi? nu e vorba de asta, e vorba ca pur si simplu am facut cateva calcule simple si am ajuns la concluzia ca, in situatia econimica actuala, nu imi mai renteaza sa pastrez serviciul oferit de tine…. din diferite motive (cel mai des, e ca pe urma serviciului tau, eu am de castigat ceva, dar daca diferenta dintre castig si cheltuiala se apropie de zero… efectiv renunt la el, sau… de aia te si sun, sa imi faci o reducere de costuri) Da, sunt de acord, imi tai si din facilitati… dar nu despre asta e vorba, e vorba ca ei se gandesc ca pierd …

Pai, gandirea mea e putin diferita… sa va si explic: daca un client de al meu, care imi plateste un abonament de 100 ron/luna, ma suna si imi spune ca vrea reducere de costuri, sunt total de acord, eu nu vad ca daca ii reduc abonamentul lunar de la 100 la 50 am pierdut 50 de ron/luna… eu vad ca am castigat 50… din simplul motiv ca daca nu eram de acord, ala rezilia … prin urmare pierdeam 100 de ron… mi se pare cat se poate de simplu.

Va rog sa imi spuneti unde gresesc!

Normal ca ii scad din facilitati si normal ca nu ii fac la orcine aceasta reducere… in sensul ca daca e unul care ma fufu toata ziua la cap cu telefoane, mailuri, vizite la sediu … nu ii fac reducere, dar nu vorbesc de exceptii… vorbesc … asa … in general.

Pana la urma, sincer va spun, ma bucur ca a aparut criza financiara, din simplul motiv ca, sunt convins, ca cine trece de anul 2010, nu va avea probleme pe viitor… se mai curata din firmele fantoma, aparute peste noapte, cu manageri de top, care scriu tevea (T.V.A. – taxa pe valoare adaugata).

Da, e un articol scris, in urma unei convorbiri telefonice, in care, printre altele am ajuns si la amenintari cu datul in judecata… ce e mai nasol, ca nici nu au ceva avocati care sa le faca un contract mai de doamne ajuta… adica ba … sa nu crezi tu ca orice clauza pusa in contract e si valida… ma! inainte sa faci un contract, da si tu 10 lei la un avocat sa il citeasca, ca daca tu pui o clauza in care ma faci sclav, nu inseamna ca o sa si ai castig in judecata… exista legi care reglementeaza toate lucrurile astea si nu poti sa pui ce clauze vrei tu… ma rog… astept un telefon de la dansul 😀

Si o intrebare, care imi sta de foarte mult timp pe limba, si tot nu am apucat sa o exprim:

Nu vi se pare ca toata lumea e patron? .. si cu sens si fara sens? nu vi se pare ca exista extrem de multi directori, care habar nu au ce inseamna functie de conducere? … si dupa inca cateva intrebari de acest gen… nu credeti ca e un lucru bun criza financiara? (din punctul asta de vedere)

Pentru ca sincer, eu spun ca e singurul lucru bun care s-a intamplat in ultimii 20 ani!


13 comments
  1. cand scazi pretul trebuie sa te uiti la concurenta
    clientul respectiv te suna pentru o reducere pt ca inca mai vrea serviciul/produsul respectiv , daca nu-l mai vroia deloc …rezilia din prima.
    daca tu nu ii scazi pretul, el are in continuare nevoie de el si se duce la concurenta.
    ideal ar fi ca tu sa tragi de client sa-i scazi cat mai putin la pret..
    si de furnizor sa musti ..sa-ti lasa la pret mai mult.
    dar tu stii mai bine ..ca deocamdata tu ai srl si eu nu 🙁

  2. @kosmobil.ro chestia asta cu concurenta e mai complicata… in sensul ca da te uiti… dar trebuie sa te uiti si ce iti ofera… eu tot asta incerc sa le bag in cap la clienti/potentiali clienti … testati inainte de a cumpara… eu in 90% din cazuri nu vand pana nu le dau in teste softul…sau ma duc la ei la prezentare. De ce? din simplul motiv ca nu vreau sa am batai de cap cu el pe urma.
    In fine ideea e ca, DA ai dreptate, in momentul in care cineva te suna pentru renegociere clar ca are nevoi, sau il mai vrea (acel produs sau serviciu)
    Sa inteleg ca esti suparat ca nu ai SRL? … odata cu el vin si cheltuielile… 🙂 te sfatuiesc sa nu il faci pana nu iti faci cateva calcule… daca se merita sau nu 😉

  3. ei au un target lunar, facut dupa numarul contractelor si valoarea cestora, ei avand inregistrat target pe suma de 100 ron/l daca il reduce la jumate va iesi in pierdere, indiferent daca este un contract sau 100.
    Oricum ai dreptate, ca mai bine se fac pierderi decat faliment:D
    .-= dezaxata´s last blog ..Un mod de viata "sanatos"! =-.

  4. Sunt de acord cu cele scrise.
    Mă tot storc de când a venit criza să tratez amplu (în stilul meu) subiectul şi încă nu am apucat. Poate o voi face. Eventual la finalul crizei.
    Cel mai mult mă bucură criza căci a căzut specula imobiliară care făcea ca o casă să coste de 10 ori mai mult decât face ea în realitate.
    .-= Lucian Vâlsan´s last blog ..Din nou la drum =-.

  5. @dezaxata nu prea sunt de acord cu tine… sunt putin astia care au targhet…
    @Nicu bine ai inceput si tu sa scrii! 😀 ai uitat sa iti treci blogu’ domnu Bendea 😀
    @io 😀 … ma la scris nu am asa problema… sti?
    @Lucian Vâlsan e adevarat ce spui tu… 🙂 erau muuuuult prea mari preturile la locuinte… inca sunt

  6. Asa cum am mai zis (cred ca intr-un comentariu tot la tine pe blog) patronul roman e o “vita”. Ma rog, nu vreau sa generalizez chiar asa. Dar adevarul e ca de multe ori simt aceeasi frustrare pe care o descrii mai sus. Din pacate, romanul nu are cultura lui “si mai putin e bun, decat nimic”. Roamanul vrea mult, din ce in ce mai mult, tot mai mult…el nu stie sa dea inapoi. Nu stie sa stea sa analizeze avantajele si dezavantajele unei decizii. De strategii nu mai vorbesc, alea nici nu exista. Ei actioneaza impulsiv in marea majoritate a cazurilor dupa care se plang ca si-au pierdut clientii. pai cum drac’ sa nu ii piarda? Cand ii trateaza ca pe niste fraieri.
    Poate, asa cum zici, criza asta va mai tria dintre firmuletele si companiutele si raman pe piata doar cele competitive care intradevar merita.
    .-= FBRonnie´s last blog ..Touch Screen pe orice suprafata plana =-.

  7. Sunt de acord cu ce ai scris. Concurenţa sunt sigur că e mare pe piaţă, dar ar trebui să adaugi o facilitate în plus faţă de alţi competitori, o facilitate mai importantă, mai bine implementată, mai bine prezentată. Cu criza asta financiară vor rezista doar cei care vor mai lăsa din preţuri (în caz că sunt „umflate” preţurile), asta-i cert. Sau cei care nu oferă facilităţiile cele mai cerute de pe piaţă sunt pe cale de faliment. Trebuie verificată piaţa cu atenţie, te uiţi puţin la concurenţă şi trebuie să te gândeşti ca potenţial cumpărător de la firma Y de ce are nevoie un cumpărător, care sunt cele mai importante facilităţi etc. Trebuie să gândeşti ca cumpărătorul ! 😉 Părerea mea 🙂
    .-= StelistCristi´s last blog ..VisualBoyAdvance – Emulator GameBoy =-.

  8. cred ca ai dreptate, daca respectivul rezilia contractul, aveai de pierdut, dar asa castigi 50 de lei. si la al doilea punct ai dreptate, criza asta te caleste daca treci de ea, te face mai puternic, pot sa zic ca iti construieste o imagine mai buna(sau o consolideaza pe cea actuala) pentru simplul fapt a ai trecut de criza, iar un manager bun poate specula asta prin atragerea clientilor, gen “desi au fost conditii grele, si unele firme din domeniu au dat faliment, noi ne-am mentinut pe piata datorita dvs, clientii”
    zic si eu, ca un amator in de-ale economiei
    .-= george´s last blog ..Fragmente din odiseea mea =-.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Tic Verbal, stii?

Next Post

Bogdan Tzigan – varied artist

Related Posts

#FieCa

Fie ca Sfintele Sarbatori de iarna sa-si reverse harul asupra ta si a celor dragi, sa-ti aduca linistea inimii si a mintii si sa-ti sporeasca sanatatea si belsugul, sa-ti implineasca gandurile si sperantele. Sarbatori Fericite!
citește mai mult

Comunitatea

in primu’ rand o comunitate, e definita prin ajutorul … ma rog, nu e cel mai potrivit cuvant, mai degraba, sprijinu’ pe care fiecare individ, il acorda comunitatii … da, pe vremea comunismului asta se dorea, prosperitatea societatii, indiferent deprosperitatea individuala … ma rog, aici nu e cazu’ de asa ceva, pentru ca, (cel putin in ultima perioada), am observat, ca foarte multi (din cercu’ meu cel putin), si’au lasat orgoliile de’o parte, si au pus mana la dezvoltarea comunitatii Clujene (cel putin)
citește mai mult