Oare de ce pierde Orange clienti?

Citeam zilele trecute, articolu’ ala prin care zicea ca:

Numarul clientilor Orange Romania a scazut la 10,112 milioane, de la 10,464 milioane la sfarsitul anului trecut, in timp ce numarul utilizatorilor serviciilor de broadband a coborat de la 3,155 miliaone la 3,101 milioane.

si ma intrebam cum e posibil asa ceva?

Ieri, am sunat la serviciu’ relatii clienti, in ideea de a cere o oferta pentru net pe mobil (in momentu’ de fata, am 50 MB inclusi, moca in abonament, cu optiunea de a face refill cu doar 0,5 Euro pentru fiecare 100MB suplimentari) … da, zic hai sa sun, ca sa le cer o oferta … adica no’, poate scot si io tara asta din criza … mai invartim banii.

Si imi raspunde tantiuca, si imi face oferta:

– Va propun, optiunea my smartphone, 500 MB la doar 9 Euro.

Orange: Dumb or Dumber?

Acum, io initial am intrebat in ce data suntem … am fost convins ca e 1 aprilie si ca face o gluma … apoi am intrebat’o daca s’a schimbat politica la ei, si trebe sa faca glume cu clientii, dupa care, imi iau inima’n dinti, si o intreb, cerandu’mi scuze, daca isi bate cumva joc de mine … incerc sa ii explic ca filmuletu’ ala cu run Ciulea, run! atat e … un simplu filmulet, si ca nu e adevarat … e o parodie dupa un film, si ca nu sunt chiar asa de retard … cum dau impresia cateodata.

– Vai de mine, dar de ce spuneti asa ceva? Imi cer scuze … nu a fost intentia mea … nu am vrut sa insinuez asa ceva …

– Pai, hai sa facem un calcul simplu: d’voastra imi oferiti, daca platesc in avans, 9 euru, 500 MB … Corect?

– Da

– In conditiile, in care, eu acum, pentru cei 500 MB, platesc … hmmm 0,5 * 100 = 5 Euro? … am calculat corect? … asta e oferta care mi’o faceti? Si ma mai intreb de ce renunta clientii, inca ma intreb … oare cum de am fost pe punctu’ de a divorta … si ce anume’ m’o facut sa ma razgandesc …

poza furta de aici


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii. Ma gasiti pe: Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

26 Responses

  1. marius says:

    pentru ca isi bat joc de clientii vechi, foarte vechi, vin cu niste oferte pentru ei de tot cacatul. Daca le ceri ceva nu se poate, vrei un telefon la pret de abonament, nu se poate. Am o gramada de exemple, dar n-am chef sa ma enervez. Eu, de o saptamana am plecat de la ei dupa 10 ani, la fel a facut si retsul familiei, dupa 15 ani.
    Plus o gramada de chestii slabe in momentul parasirii retelei lor……

  2. Cristian Gog says:

    Vezi ca ai gresit putin calculul, aia 500 Mb sunt defapt 2,5 euro iar de 9 euro poti sa beneficiezi de 1.8 Gb in regim prepay.
    Eu al o alta nelamurire: daca poate sa imi zica cineva un sngur avantaj de care beneficiezi ca abonat, ce iti ofera abonamentul? Unul singur! ca poti sa iei un tel la oferta este exlus deoarece il platesti in 2 ani dublu, deci… ?

  3. Egroeg says:

    De acord cu Mr. Gog.
    Eu folosesc cu succes Prepay de cativa ani si nu o sa imi fac abonament decat daca se interzice prin lege prepayul :)) .. si abonament de firma mi-am facut la Vodafone.. care oricum mi se pare mai varza decat Orange .. asta e ..la tati ni greu ..

  4. Afy says:

    Drept sa-ti spun recent am fost sunat si eu de catre orange sa mi se faca o “super” oferta de fidelizare avand in vedere ca sunt la ei deja de cativa ani buni … si mi s-a propus un abonament de 12 euro care era mai slab decat Pantera 8 ( diferenta totusi de 4 euro si caracteristici mai slabe ), iar cand i-am spus doamnei ca vreau sa trec pe abonamentul Pantera 8 mi-a spus ca nu se poate fiindca in momentuld e fata am factura mai mare 8 euro cat ar costa abonamentul ( cu toate ca am abonament de 3 euro + optiuni de inca 9 euro ). In aceste conditii va mirati ca pierd clienti?

  5. Ioana says:

    Oare stiti ca daca vrei sa renunti la abonament (dupa ce s-a terminat perioada contractuala) si sa treci pe prepay iti pierzi numarul de telefon? Mi se pare o porcarie…
    In fine. Eu am optiune de Net Friends cu 4 euro / luna cu acces nelimitat la retele de socializare si 250 mb extra.

  6. A happy smurf says:

    dupa o indelunga relatie cu orange ,la bine si la mult semnal prost , fidelitatea mi-a fost rasplatita prin nervi de fiecare data cand contactam serviciul clienti (am constat ca neuronul meu pe principiul blondesc :there can be only one! e un fel de duncan mcloud al neuronilor ca mi s-a sinucis de multe ori si tot mai boleste prin teasta ) si un mesaj de la multi ani eronat (chestie ce mie mi-a parut mega aiurea din moment ce sunt mesaje automate ).Intr-o zi zaceam in umbra mamei mele incercand sa nu ma consum cu ce nevoie ar avea mama mea de mii si mii de minute de la cosmote ..remarcam ,din lipsa de orice alta activitate ,ca se putea sa vorbesti cu cineva si fara sa stai la coada pentru numar si apoi la alta coada pentru a ajunge la concluzia ‘mai asteptati si sunati la serviciul clienti daca nu se remediaza”sau ca problema ta tine de un alt coleg deci trebuia reluat ritualul.In echilibristica mea pe muchia apatiei am decis sa schimb peisajul asa ca m-am apropiat de desfasurarea de forte sa vad cum aduc situatia la o concluzie si la un la revedere.Situatia: 3 modele diferite de telefoane ii fusesera prezentate si tocmai i se explica de un al 4-lea ce nu il aveau dar il aduceau ca ,daca dorea sa revina a doua zi sa il poata analiza si decide mai bine.Chestie noua:mai bine! Astia se faceau luntre si punte pentru o discutie “in principiu”???Neuronul meu se aplauda si felicita singur dupa ce am articulat intrebarea referitoare la portare.(tocmai se lansase “portarea” si era de asteptat sa fie ceva ce sa-i depaseasca,.. deci : problema incheiata ,plecam mai departe!).Mi-a enumerat baiatul lista de acte necesare portarii,pasii necesari a fi urmati ,beneficiile ce ar fi la portare si m-a lovit ideea sa vad cum ar reactiona orange-ul asa ca am cerut portarea a doua numere.Avand in vedere ca trebuia ca orange-ul sa-si dea acceptul in termen de pana la 2 saptamani ,ma asteptam sa nu fie de acord..Zilele au trecut, povestea uitata si.. sms ca a fost acceptata portarea, eram rugata sa merg in magazin sa imi aleg noul abonament si un telefon.Am iesit si mai iesftin ca la orange cu o oferta si mai buna si m-am ales si cu telefon bun la pret ok .Imi aminteam de abonamentul conex cent ce il tinusem un an nefolosit deloc si discutiile avute cu cei de la conex cand i-am anuntat de divort..acum nimic! liniste totala !!! Clientul conteaza dar, se pare ca, acei doi clienti pierduti prin portarea facuta de mine nu contau pentru orange.Asta e!de fapt.. nu ,nu asta e pentru ca erau doua abonamente ce au platit in avans fiecare cate o luna 😀 sa imi restitue acei bani !Asa am ajuns la eterna coada pentru numar pentru a vorbi cu cineva care sa-mi spuna ca trebuie lasata cerere la ghiseul cu coada cu numerele ,o cerere cu un cont unde sa imi fie restituiti banii -evident ca nu se putea sa ii primesc cash inapoi.Am facut cele 2 cereri, am mai respirat aer orange pret de inca o coada, am ajuns in fata,am inmanat cererile si am fost intrebata pe un ton mirat “vreti sa va portati?”.Am raspuns “nu, am portat deja cele doua numere”. Pe un ton indignat am fost intrebata de ce nu m-am informat de alte oferte de ale lor, asa ca le-am raspuns ca nu mi se pare firesc sa trebuiasca eu sa cer oferte si sa insist sa le raman client cand lor putin le pasa.Daca vroiau sa le raman client din momentul cand am inaintat cererea de portare pana cand portarea a fost facuta puteau sa imi aduca la cunostinta ofertele lor si sa ma convinga ei pe mine sa raman, sa ma convinga sa accept o oferta mai buna din partea lor..nu s-a intamplat asa => am mers unde am fost dorita ca si client.Au trecut mai bine de doi ani de la acea discutie si banii aceia tot nu i-am vazut inapoi..poate asteapta sa trec pe la ei sa insist sa le fiu client si sa nu mai trebuiasca sa mi-i dea inapoi …

  7. Egroeg says:

    ba.. asta a fost comment sau post în post ?
    Oricum nota 10 ptr stil.. nu se intelege nimic :))

  8. Daniela says:

    Si eu sunt pe orange dar parca nu mai sunt ce erau inante… Mi-as schimba si eu reteaua ca ei nu prea mai au asa mari oferte.

  9. Vlad says:

    Sa va mai spun si eu un motiv pentru care cei de la Orange isi pierd clientii: Pentru ca dau mesaje din 2 in 2 zile ca am de achitat o factura !!!! plus mesaje amenintatoare ca imi intra penalizari 0,5 % !!! Problema mai mare e ca mesajele acelea le dau la 8 dimineata multe dintre ele ! si chiar si in weekend !!!! .. aa.. si sa nu uit.. desi factura se achita .. mesajele continua sa vina inca cateva zile !!!!!!!!! Ptui pe ei!!! :p

  10. Eu m-am lecuit de Orange de vreo trei ani şi ei nu fac nimic să mă determine să-mi schimb părerea despre ei. Pot spune că suntem într-o relaţie perfectă în care fiecare ştie cam pe unde este celălalt şi evită zona în marjă de un kilometru.

  11. Dan Olteanu says:

    eu ca sa fiu scurt va zic doar ca am trecut de la Orange la Vodafone , cu portarea numarului. Chestia ca la noi flota are vreo 1300 de numere (ambient). Hai pa si pusi!

  12. Oare doar cei de la Orange nu îşi respectă clienţii vechi şi noi?
    Eu am un abonament super bun de la Orange, am prins ceva ofertă cu multtttttttt internet, acum sunt curioasă ce se va întâmpla când îmi expiră contractul? Parcă văd ce ofertă o să-mi propună! Mai am 8 luni, încă stau liniştită!

  13. nyxko says:

    Această atitudine pe care o au mai nou cu clienții o să fie distructivă în timp.

    Și țin să te corectz:

    0,5 euro … 100Mb
    x Euro … 500Mb

    regula de trei simplă:

    x = 0,5 * 500 / 100 = 2.5

    Adică 2.5 Euro pentru 500 Mb!
    Adică e și mai neavantajoasă oferta lor!

  14. A.Razvan says:

    mie orange mi-a spus ca daca ma dezabonez de la abomanetul lor imi voi pirede numarul si cartela. ei zii tu

  15. Simona says:

    servicii de rahat, n-am semnal in centrul pitestiului in casa, dar pe digi rds am, halal servicii. fac reclamatii de 7 luni si nu s-au sinchisit sa remedieze problema. Abia asteptam sa renuntam la abonament, mi-e scarba de ei.

  16. mike says:

    orange prepay e cel mai avantajos dintre toate ofertele operatorilor.

  17. Lucian says:

    Am terminat si eu perioada contractuala cu cei de la Orange, am un abonament de vreo 12 Eur. I-am sunat ca vrea sa imi faca o oferta sau imi reziliez contarctul. Operatorul mi-a spus ca voi fi contactat in 12 zile lucratoare. In a 12 zi am revenit cu un telefon la relatii cu clientii si tipul de acolo foarte sigut pe el imi spune ca voi fi sunat cu siguranta dar probabil au foarte multe cereri si de aceea nu am fost sunat inca. Sunt client la ei de vreo 9 ani si pana acum nu am primit nimic ca si bonus. Vreau sa le cer vreo 250Mb, ceva mesaje nationale si un pret bun la un smartphone la aceeasi valoare a abonamentului (12 Eur). Mai astept cateva zile., Ce ziceti, am sanse sa obtin ceea ce vreau?

  18. cristina says:

    eu cred ca romanul traieste intr-o stare foarte interesanta ii place barfa si sa plece urechea ..apoi incepe sa pacatuiasa si sa isi doreasca ce are vecinu. si nici macar nu isi pune problema daca chiar are nevoie de acel lucru.. oameni buuni creati-va cont pe http://www.orange.ro -contul meu si ghici ce? aveti transparenta in ceea ce privesc resursele dvs , vedeti ce vi se poate oferi! fiti informati! e simplu! esti client intr-o retea anume – iti e bine pt ca ai cu cine vorbi in reteaua respectiva ..oricare e reteaua aia important e sa te ajute pe tine! peietenii tai , familia , cei cu care vorbesti in ce retea sunt?cat vrei sa vorbesti cu ei si prin ce metode.. analizeaza piata fa calcule si ia decizia care te avantajeaza. De ce ne place sa ne plangem ? de parca rezolvam ceva ca iesim in piata si strigam demisisa.. vin altii si altii si tot acolo ajungem.. nu ai semnal la telefon, ia-ti un telefon care are semnal in zona respectiva, cunosti drepturile legale, ai termen de 10 zile sa returnezi un produs daca nu iti place informeaza-te in clauzele contractuale inainte de a semna sa nu ti se ingradeasca drepturile! citeste orice semnezi si nu spune da pt orice , cere detalii, informeaza-te! e simplu..

  19. cristina says:

    Lucian, ai abonament de 12 euro , inseamna ca iti permiti un smartphone la abonament. As vrea sa stiu si eu ce retea de telefonie mobila iti ofera telefon smartphone la pret aproape mocca, abonament mic si net free.. si daca se poate nici perioada contractuala.. parca suntem in basme.. vrem ceva dar daca se poate gratis..eu am un abonament simplu si avantajos care ma multumeste ..imi ofera exact ce doresc si o data la un an jumate imi permit sa imi iau si telefonul pe care il doresc, strang buget pentru el si cand se poate imi iau pe abonament o “buturuga”asa cum vreau:).. nu stiu cat mai suport poporu roman ..atata prostie pe mp!! da plecati dom-le la cules de capsuni faceti mi de euro arncati cu banii pe unde aveti chef 2 ani apoi o luati de la capat si tot asa pana imbatraniti ! da , macar v-ati facut damblaua.

    • Lucian says:

      Cristina, probabil te plictiseai, erai intr-o perioada nasoala a lunii, erai nervoasa si ai simtit nevoia sa te bagi in seama cu cineva. Intr-adevar vazand gandirea ta pot exclama si eu “cata prostie pe mp”. Cu oameni ca tine fac banii altii, precum orange, vodafone, etc., cei care cred ca pentru un “buna ziua” spus frumos la relatii cu clientii trebuie sa plateasca ceva in plus, cei ca tine care nu stiu ce este un proces de negociere. Pentru mai buna ta intelegere, prin primul meu post incercam sa ma informez si sa strang ceva informatii pentru negocierea care urma sa vina o data cu telefonul celor de la retention de la orange. Si tot pt curiozitatea ta in urma negocierii am obtinut un abonament de 7 Eur (care standard este 13) + un smartpnone aproape gratis si contract pe 6 luni. Ca si incheiere iti urez drum bun la culesul de capsuni !

  20. mirel says:

    Stiti cat costa 1 MB de trafic internet la pret standard (fara optiune)? Costa aproximativ 1,20 euro pe 1 MB de trafic consumat ! Domnule Dan Ciulea, daca ati consuma 50 de MB la pret standard ar insemna sa aveti un cost suplimentar de aproximativ 60 euro! Insa dvs vi se ofera acei 50 de MB pretul de 2 euro!

  21. mircea says:

    Vreau dezabonarea dela orange si nu pot. Mi se cere respectarea contractului s-au plata contractului pe toata perioada. Raspunsurile m-au dezamagit total, va dau si o scrisoare catre ei. Stiti dvs, cum asi putea proceda.?
    Catre Serviciul Clienti.
    Ma numesc xxx Mircea telefon 0740xxxxxx si vin la dvs. cu o problema; Am refacut abonamentul delfin 10 cu ocazia necesitatii introducerii in abonament a unei optiuni de internet pe mobil. Intrucat telefonul pe care il aveam nu corespundea tehnic pentru introducerea acestei optiuni, a trebuit sa iau un alt telefon, insa pretabil acestei optiuni prelungind insa si contractul cu inca 2 ani. La data respectiva cand am refacut abonamentul delfin, valoarea lui daca va uitati la preturile de atunci era alta, mult mai mica. Din greseala s-au din repezeala, contractul a fost incheiat pe pretul anterior deci in defavoarea clientului. In aceasta situatie doresc actualiarea contractului la situatia de atunci.
    Va trimit aceasta cerere direct dvs. intrucat cel dela 415 nu ar fi putut sa ia o decizie neavand aceasta competenta cat si pentru a nu-i creia o imagine nefavorabila celui care va discuta cu mine.
    As dori sa va atentionez ca, in cazul unui raspuns negativ, vreau sa ma dezabonez dela dvs in conditiile legii, adica platind diferenta de pret a telefonului. Am gasit totusi pe saitul dv , acum, urmatoarea situatie pentru delfin 10 care e mai convenabila, cu s-au fara pastrarea optiunii de internet.
    900 de minute în reţea
    900 SMS-uri în reţea
    135 de minute naţionale
    totul cu 9 euro/lună (TVA inclus)
    Pot ramane la dvs. si fara abonament, pe cartela, s-au cu un abonament de 3 euro. Cum doriti.! Mentionez ca voi pleca la la o societate concurenta unde platesc numai ceea ce consum, situatie care imi convine de minune nemaiplatind si acele servicii pe care nu le folosesc si se intorc la dvs., dumneavoastra incasand si banii pentru serviciile neefectuate dar platite de abonat. Eu sunt pensionar, fara pensie nesimtita unde fiecare banut conteaza dar pe care dvs, nu le cunoasteti. Asi dori sa va mai sesizez ca si la intenant aveti defecte si pe care va trebui sa le lichidati. Catre apropierea de finis a celor 150 mb acordati esti avertizat ca daca vreti sa depasiti baremul trebuie sa-l suplimentati la un telefon cu numar scurt cu “Refill” pentru 05 euro, lucru facut insa am platit o factura enorma deci nu sa luat in consideratie apelul facut. Acelasi lucru mi s-a intamplat si luna trecuta. Am facut acelas lucru dar nu am mai continuat. Si bine am facut intru-cat nici pana la sfarsitul lunii nu a mai venit suplimentarea ceruta. Pot eu spune cuiva ca totul merge bine la dvs? Conditiile legale de a pleca vi le redau mai jos.;

    E oficial! Poti renunta oricand la abonamentul de telefonie sau Internet! VIDEO!
    Legea prin care perceperea taxelor de reziliere a contractelor de telefonie mobila este declarata ilegala a fost publicata in Monitorul Oficial. Titularii nu mai sunt obligati sa pastreze ani de zile abonamentele de telefonie sau Internet de care nu sunt multumuti, doar pentru ca au semnat un contract. Totusi, reprezentantii Asociatiei Operatorilor Mobili din Romania sustin ca documentul n-ar fi in avantajul clientilor.
    E oficial! Poti renunta oricand la abonamentul de telefonie sau Internet! VIDEO!
    Aceasta noua lege ce a intrat in vigoare ar putea anula ofertele de telefoane ieftine sau chiar gratuite, pe care le gaseam pana acum pe piata.
    Furnizorii de telefonie nu vor mai avea niciun interes sa le subventioneze.
    De exemplu, daca pretul intreg al unui telefon era de 50 de euro, la oferta il gaseam cu 10 euro, pentru ca operatorul avea certitudinea ca-si va recupera diferenta de bani cat timp se derula contractul. Dar noua lege ii permite clientului sa renunte oricand la contract.
    Incont.ro, disponibil si in varianta pentru mobil: m.incont.ro

    Pot pleca si cu numarul avut anterior, dvs. hotarati.
    Cu respect

  22. adnb2dan says:

    Au ajuns la nivelul maxim de talharie Orange. Probabil ca profita maxim de legile inexistente sau inaplicabile ale statului roman.In loc sa isi puna mintea la contributie si sa inventeze sau sa preia ceva bun din occident,se multumesc cu prosteala pe fata a clientilor sau a potentialilor clienti.Cred ca ei au impresia ca se adreseaza unor inculti care acum s-au dat jos din copaci si au descoperit telefonia mobila.Am fost abonat Dialog(Orange-ul de azi) in perioada 2000-2003.Am reziliat contractul si am schimbat firma de telefonie cu Connex(Vodafone-ul de azi). Nu sunt un rau platnic,am achitat la zi toate facturile ,datoriile etc.Om cu frica lui Dumnezeu si a legii.Asa am fost crescut,asta am vazut in familie..asta fac si in ziua de azi.Dar sa revenim la Orange…Mai deunazi primesc acasa o ,,amenintare” de la EOS KSI precum ca daca nu achit in regim de urgenta suma de 120 ron,executare silita,nu stiu ce si cum o sa patesc…Pun mana pe telefon si sun la nr de pe instiintare.Dupa ce discut cu un ciumpalac aflu ca datoria fata de Orange era ultima factura din 2003 in valoare de 40 ron! Suma care devenise acum in 2012 120 ron. Eu stiu ca am platit la zi toate facturile,problema e ca nu mai am pastrat chitantele decat timp de 5 ani(eu asa pastrez documentele de genul asta dupa care le distrug). Am mers la un centru Orange si am cerut ,conform codului de abonat sa mi se eleibereze acea factura sa o vad,sa stiu pe ce dau banii.Mi s-a spus de catre domnisoara de la ghiseu ca acest lucru este imposibil deoarece ,,nu are acces la baza de date”.Pai odata ce ai numarul de cod al abonatului si chitanta pe care mi-a eliberat-o este pe numele meu,nu vad logica dupa care nu ma gasesti in baza de date.NU am stat sa ma cert si nici sa ma enervez pentru ca tipa era nevinovata,ca toate angajatele Orange.Pentru mine suma de 120 ron la momentul actual nu inseamna nimic,am depesit momentul asta din fericire si va doresc tuturor acelasi lucru.Problema este ca mi s-a confirmat faptul ca am fost excrocat,inselat,pacalit sau gasiti voi termenul potrivit situatiei.Mentionez faptul ca in perioada 2003-2012 nu am primit nimic pe aceasta tema,nici o instiintare(stau la aceeasi adresa pe care am facut contractul cu Orange),nimic in sensul asta.Dupa 9 ani firma Orange, care a ajuns dupa cate vad o firma de incapabili, de sarlatani si de oameni fara scrupule recurg la astfel de tertipuri pentru a stoarce bani prin diverse tertipuri si inventii diabolice.Despre asta vorbim ! Va multumesc pentru timpul acordat citirii acestui comentariu.

  23. Stan Alex says:

    Dupa 16 ani de oranj am trecut la VODAFON pt ca ei nu mi-au oferit telefoane de jucarie.Cica pt ca nu am respectat contractul mi-au adus la cunostinta ca am de platit 1040 de lei,mi-au spus-o cu bucurie ca m-au prins .Sant de acord o retea de kkt.,

  1. August 2, 2011

    […] ne explica cum stă treaba cu Serviciul clienţi şi ce înseamnă la orange ofertă. Citiţi si comentariile că sunt foarte […]

  2. January 3, 2012

    […] imbold, ba astia s-or apucat de SMS-uit fieca si cel mai iubit operator de telefonie mobila din RO (not!) o scapat semnalu’ pe jos… nu ma foarte intereseaza chestiunea asta… nu acum. Dau doua […]

Leave a Reply