fbpx

Ioi ce paranoia am ajuns!

Primesc zilele aste un SMS de la banca de unde am primit eu creditu’ pentru apartament (da ma, ca un roman adevarat m-am bagat pana in gat la credite… si pe casa si pe masina!) … in fine, si sms-ul e in felul urmator:

Vino la Banca icsuleasca pana in data de 31.07.2010. Vei beneficia de o dobanda mai mica la creditu’ tau luat in data de igrec si asigurare gratuita a imobilului. Info bla bla bla.

Zis si facut, ma iau frumos si ma duc la banca icsuleasca, incep povestirea la doamna de la ghiseu, si binenteles, ca orice functionar scolit in Romania ma invita politicos sa revin Lunea (tin sa va anunt ca am primit sms-ul joi la orele 12:00, si eu am fost prezent in fata ghiseului Joi la orele 12:05).

Problema nu e ca imi miceste dobanda … doaah … problema e ca astia nu au trimis nimic in viata lor … nici o instiintare (in august 2008, inainte sa plec in concediu, mi-am achitat toate taxele … si cand ma intorc, constat cu stupoare ca nu imi platisem curentul … dupa care vad ca nici gazul … dupa care vad ca nici cablu, telefonia, internetu … constat ca nici la asociatia de bloc nu platisem … in decebrie, aflu cu o stupoare imensa ca nu platisem nici rata la banca icsulescu … alea cu cabina de acolo nu zisesera nimic de genu: domnu … nu ai de gand sa iti platesti rata aia din august?… ca te bag la birou’ … in fine … a fost un concediu bestial … am plecat si nu am platit nimic!), dupa cum va spuneam, banca iocsulescu nu imi trimisese nici o instintare din 2006 (de atunci am io’ creditu’ la ei), nici macar in 2007, dupa ce mi-au marit rata, si era sa fac infart la ghiseu, cand ma duc eu fluierand, cu un dejet in cur si cu unu in nas sa imi platesc, constincios rata, si imi spune, de data asta era ala cu cabania, ca sti, ca nu e suficient … eu, un gentil, il intreb politicos … cum plm de tampit nu e suficient, eu platesc de un an aceiasi suma, ba mai mult va platesc cu 10 centi in plus, bani pentru care nu primesc pic de dobanda, si tu imi spui ca nu e suficient … pai, da … ca vi so’ marit rata … nu mult … cu vreo 4 procente … BAAAA ma omori… in fine… am trecut peste asta … si dupa cum va spuneam e putin socant acum, ca astia ma anunta ca imi micsoreaza rata.

Asa ca, ma duc sa ma lamuresc, ce vor astia sa faca? … sigur ma freaca in ceva mod … le cer actu’ aditional (auzi tu, ca nu ma costa nimic … doar beneficii am …. imi scade rata cu vro 40 euro –  e si asta ceva, nu comentem … si pe deasupra nu ma trebe sa platesc nici asigurarae aia la imobil …), ceva e putred! nu se poate sa fie beneficii doar pentru o parte … paranoia nu ma lasa sa gandesc altfel … am dat pe goagal sa vad ce draq se intampla … am gasit doar chestia asta pe zf … am dat actu aditional la un pretin care lucreaza in domeniu’ bancar … nimic suspect! … plm, astia stiu ceva … ma fac din vorbe … sigur stiu ei ceva … sunt convins … ce sa fac? … nu semnez … ba semnez … plm mai astep …

Cat de paranoia esti?

paranoia sursa foto


14 comments
  1. Salut. Nu stiu care ar putea fi situatia in cazul tau, dar eu am cercetat putin problema cu creditul meu. Am aflat astfel ca existau niste norme BNR care ii obligau pe bancheri sa stipuleze in cazul contractelor de credit cu dobanda variabila care este modalitatea de calcul a dobanzii. Intrucit contractul meu de credit era mai vechi nu respecta aceasta norma. Asa ca ei caine caineste trebuiau sa faca un act aditional in care sa spuna cum stabilesc ei acele procente de dobanda. Si s-au clarificat lucrurile in sensul ca acolo spune clar acum faptul ca procentul de dobanda este compus din Marja Bancii + un indicator. (acel indicator poate fi Libor, Euribor, etc). Deci acum nu poate veni Banca oricand sa imi modifice dobanda. Marja e o chestie fixa, iar evolutia acelui indicator o pot verifica si eu pe internet. Consecinta a fost ca de atunci platesc mai putin. Nu e o diminuare spectaculoasa, dar e bine ca s-a redus si ca acum toata treaba asta cu dobanda e transparenta. Inainte aveam un contract despre care un avocat mi-a spus ca are clauze tot in favoarea lor si nimic care sa ma protejeze pe mine. Iata ca prin noile norme BNR bancile erau in sfarsit fortate sa faca mai transparenta politica asta cu dobanzile variabile.
    Ramane de vazut daca aceeasi treaba este in cazul tau sau nu.
    Oricum bine faci ca verifici foarte atent. Atunci cand ai relatii companii mari cred ca e imperios necesar sa fii paranoic. In general aceste institutii au o armata de juristi si avocati si in general fac niste contracte beton ca tu (consumatorul) sa pici de prost in caz ca apare vreo problema.
    Acum cateva saptamini faceam o modificare a abonamentului la Orange si draftul de act aditional era unu si ceea ce se aplica in cazul meu era putin diferit. Tipa de la Orange Shop incerca sa ma convinga ca ea in sistem “baga” ce trebuie, io sa semnez odata actu ca are multa lume si nu are vreme sa il modifice. Si auzi argument la ea: ca eu oricum nu am voie sa ma uit pe ecran la ea ce scrie ea in sistem. Mama ce nervi m-au apucat. Da asta ma ia de fraier sau cum adica? Duduie fa bine si taie jos ce nu mi aplicabil si scrie ce mi aplicabil, semneaza, stampileaza si da-mi un exemplar si mie. Si apoi atata va trebuie sa nu respectati ce e scris acolo! Am intrebat-o ca daca eu aleg o anumita clauza sa nu o respect o sa foloseasca acel act aditional in instanta impotriva mea. A zis sigur ca da! Bun, atunci vreau si eu sa il folosesc impotriva voastra in caz ca nu respectati angajamentele si de aia vreau sa scrie in el exact ce mi-ai povestit. Si tipa ofticata si nervoasa ca nu am incredere in ea, ca ea nu a mai patit din astea. Am zis nu-i nimic, daca nu va descurcati in Word, rog o alta colega, daca nimeni pe aici nu se descurca sun la Bucuresti sa va ajute. Eram nervos cu atat mai mult cu cat in actul aditional se consimtea prelungirea contractului cu 24 de luni si de fapt noi discutasem si mi-a facut oferta in cazul unei prelungiri cu 12 luni. Ma da tre’ sa fi prost rau sa inghiti asa ceva. Si asta era doar una din inadvertente. Eram dispus sa aduc si protectia consumatorului peste ei. Pana la urma se da aia lamurita si schimonosindu-se intr-una face ce am rugat-o politicos si respectuos, dar FERM! (pana atunci imi era simpatica, o stiam de multi ani la Orange, dar de atunci mi urata ca o baba vrajitoare, macar ca ii tanara). Capsuna de pe tort urmeaza. Ma suna , cam dupa cateva zile, de la Orange (relatii cu clientii) sa imi spuna ca mi s-a acordat o facilitate (nu stiu cate mesaje Orange) si care nu ar fi compatibila cu pachetul ales, ca a gresit colega din Shop-ul de la Cluj, etc, si ca urmeaza sa ma sune aceasta colega.
    Deja eram in extaz sa o aud pe asta a telefon, “prietena mea super bomba sexy”. Ma suna asta si incepe sa se scuze, ca s-a gresit… la care eu relaxat nu-i nicio problema daca s-a gresit voi avea atata ingaduinta cu Orange cat ar avea si Orange cu mine daca semnez un contract cu niste clauze si nu le respect. Daca Orange are toleranta zero asa o sa am si eu. (poate nu as fi facut chiar asa, dar acum aveam mingea la fileu si o jucam pe d-soara aia ce a facut atatea scheme). A zis ca revine cu un apel, dar inainte sa inchida, i-am reamintit ca daca chiar este o eroare, Orange o companie care se respecta ce va prefera: sa imi dea acele mesaje in mod exceptional sau sa mergem la Protectia Consumatorului sa vedem cine are dreptate. Aia era emotionata.. pai stiti deja nu mai era asa viteaza ca in urma cu cateva zile. I-am zis sa faca ce poate sa mi le obtina, dar daca nu vom gasi o cale sa rezolvam asta. Nu aveam de gand sa ii fac realmente probleme pentru niste mesaje de 2 lei, dar vroiam sa invete ceea ce trebuie sa invete. Si i-am zis: acum veti intelege in sfarsit de ce era asa important pentru mine sa scrieti in actul aditional exact ce imi oferiti, nu doar in “sistem”. Ca daca ajungem in instanta mergem cu actul aditional si nu ce ati inregistrat Dvs in sistem.
    M-a sunat ulterior sa imi spuna ca e de fapt ok si ca voi primi acele mesaje si ca isi cere scuze pt tot tambalaul creat. Apoi nu stiu care a fost realitate, poate s-o fi plans la ceva superiori si aia or fi decis hai sa ii dam la fraieru asta ca nu vrem protectia consumatorului prin Orange Shop pentru niste mesaje aiurea. Dati-i mesaje la ala sa taca si terminati povestea. Cel putin intr-o companie care se respecta un astfel de incident as fi mi s-ar parea firesc sa se solutioneze.
    Deci, 100% te incurajez sa citesti bine actul, sa verifici cu specialisti pentru ca daca au sansa sa te traga in piept nu vor ezita nicio secunda. E bine sa ai mereu in calcul cel mai rau scenariu posibil. Doar traim in Romania si a fi un tip integrat si adaptat inseamna a fi pregatit pentru “worst case scenario”!

  2. nu cred ca sunt paranoia, poate suspicioasa, pentru ca in general in Romania nu prea poti sa ai incredere in oameni…ceea ce e destul de trist…

  3. si eu am patit cu rata la fel, stiam cat mai am de dat inapoi si m-au sunat sa imi propuna o recalculare si sa imi faca rata pe fix 1 an cu rate egale si fara nu mai stiu ce dobanda si alt comision, culmea e ca nici pana acum nu am gasit metoda prin care m-au tras in piept si in legatura cu cei de la orange….le-am facut reclamatie la protectia consumatorului din cauza unui bonus amarat…nu era de bonus dar cand am sunat la ei sa ii intreb care e treaba de fiecare data imi zicea ca se rezolva in 24 de ore sau ma suna ei din nou sa vada ce se intampla…si dupa o saptamana le-am facut reclamtie dar nu stiu daca au luat vreo mustrare…..ca am primit bonusul pana la urma…valabil 16 ore, primit la 8 si un pic dimineata si imi expira la 00:00. Mi-am bagat picioarele in bonusul lor si in reteaua lor si de atunci reincarc doar in caz de forta majora, in rest folosesc alte retele care se streseaza sa fie clientul multumit.
    .-= Radu´s last blog ..I feeeeeel =-.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Micul bucatar din mine!

Next Post

Astazi urasc …

Related Posts