fbpx

Defensive drive

Spre surprinderea mea, partea teoretica nu a fost una plictisitoare, din contra, cei trei magnifici: Bogdan Marisca, Daniel Ungur si Vlad Cosma au reusit, sa faca dintr’un curs teoretic, o adevarata dezbatere, in care ni se argumentau fiecare raspuns! Ceea, ce, din punctu’ meu de vedere e un mare plus (provin dintr’o familie de profesori: mama, tata, matusa; si stiu ce inseamna un pedagog bun!) Dupa partea teoretica, unde ni s’au explicat extrem de multe chestii utile, gen atacarea unei curbe, ce se intampla, fizic vorbind, cand franam, sau ce se intampla in derapaj, a urmat, mult asteptatat parte practica.

Va spuneam io aici, ca o sa am posibilitatea sa fac un curs de defensive drive, organizat de catre Napoca Rally Academy … ei bine, Sambata ( in 11.06.2011 ca sa fiu mai exact) am fost, de dimineata pana seara, am inceput undeva la orele 10 partea teoretica a cursului, iar pe la orele 15, dupa ce am mancat, eram deja in cartodromul din Gheorgheni, Cluj, unde a inceput distractia.

Dar, pana acolo, am sa va mai spun ca, la partea de teorie, Bogdan Marisca, este un profesor execeptional (bine, toti sunt bestiali, dar eu am simtit ca Marisca a fost cel mai bun .. din punct de vedere pedagogic), a reusit sa imi intipareasca cateva chestiuni, extrem de banale, pe care eram convins ca le fac cum trebuie, si in fapt, nu le faceam.

Spre surprinderea mea, partea teoretica nu a fost una plictisitoare, din contra, cei trei magnifici: Bogdan Marisca, Daniel Ungur si Vlad Cosma au reusit, sa faca dintr’un curs teoretic, o adevarata dezbatere, in care ni se argumentau fiecare raspuns! Ceea, ce, din punctu’ meu de vedere e un mare plus (provin dintr’o familie de profesori: mama, tata, matusa; si stiu ce inseamna un pedagog bun!)

Dupa partea teoretica, unde ni s’au explicat extrem de multe chestii utile, gen atacarea unei curbe, ce se intampla, fizic vorbind, cand franam, sau ce se intampla in derapaj, a urmat, mult asteptatat parte practica:

In filmuletu’ de sus, imi puteti vedea prestatia, in toata splendoarea, in timp, ce faceam derapaje controlate … excelent sentimentu’ … mai vreau!

Ma, scurt pe doi, concluzionez:

Cine are posibilitatea sa faca aceste cursuri, le recomand! Nu are importanta ca esti un sofer experimentat, nu vreau sa ma laud, dar in 12 ani de sofat, cu peste 180.000 de km la activi, am avut 2 accidente din vina mea (unu in parcare, am dat cu spatele fara sa ma uit si am lovit o alta masina, si al 2-lea, in acelasi fel, doar ca in benzinarie), aceste cursuri vin intr’u ajutorarea ta! Iar concluzia generala a cursului (evident ca trasa de mine, si daca nu ma insel spusa de Bogdan Marisca):

Cunoaste’ti limitele, si situaza’te sub ele!


7 comments
  1. Bravo dane. Foarte util pentru majoritatea soferilor. Eu am furat niste meserie de la Constantin Aur..cunoscut ca si Titi. Si mi-au fost foarte folositoare trick-urile care se aplica din raliuri foarte bine pe strazile romanicii. La 1 an de sofat si aproape 28000km sunt bucuros ca mi s-a oferit sansa asta de a “receptiona” niste sfaturi de la profesionisti 😀

  2. salut ….imi poti spune si mie cam cat costa acest curs pentru ca am vazut la altii (gen) Titi Aur Stefan Vasile in juru la o 1000 de euro …multumesc anticipat

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

BCR, refinantare?

Next Post

Nasterea unui criminal in serie! (7 pasi simplii)

Related Posts