Campania Cluj Mood – am luat pulsul orașului, timp de trei zile

În weekend am întrebat clujenii cum se simt. Acțiunea a fost parte din evenimentul de lansare a aplicației Gimini Moodtracker pe platforma iOS, eveniment inițiat de echipa Gimini Apps și realizat cu sprijinul partenerilor de la Gimini Workshops.

Timp de trei zile, între 3 și 5 noiembrie, am măsurat starea clujenilor din locații emblematice din oraș.

Gimini Moodtracker

Participanții în campania Cluj Mood au fost plăcut surprinși și deschiși. Mulți spun că o aplicație care le măsoară starea la serviciu, acasă, în relații, inclusiv pe tipuri specifice de activități, poate fi o unealtă modernă și utilă pentru a-și crește calitatea vieții.

Care sunt motivele și scopul campaniei?

Noi credem cu tărie că starea noastră din fiecare moment e esențială. Am descoperit în ultimii ani, la atelierele gratuite Gimini Workshops, că mulți dintre noi nu știm cum ne simțim și, mai ales, nu știm de ce ne simțim într-un anumit fel. Gimini Moodtracker înregistrează foarte simplu stările și clarifică implicit cauzele lor: activitățile, locurile, persoanele care ne influențează starea. Am vrut să demarăm o campanie de conștientizare, să transmitem mesajul că starea noastră e indicatorul calității vieții, într-o mai mare măsură decât kilometrii pe care îi parcurgem, kilogramele pe care le urmărim, banii din cont sau numărul de like-uri de pe Facebook. Măsurăm mulți indicatori cu sprijinul tehnologiei, iar noi prin Cluj Mood am vrut să aducem în prim plan obiectivul nostru final, adică bucuria vieții, din fiecare moment, atât pentru noi individual, cât și pentru comunitate.

Ce am aflat?

Rezulatele campaniei ne-au bucurat mult. Am petrecut câte o oră în 13 locații diferite din oraș, am strâns sute de stări, media lor fiind 15,5 puncte dintr-un maxim de 20 de puncte posibile, adică echivalentul pentru ”Fericit” (”Very Happy”).

Așadar clujenii intervievați vineri, sâmbătă și dumincă au fost tare bucuroși.

În ziua de vineri, cea mai bună stare a fost întregistrată la Liberty Technology Park, unde, în ciuda ploii și frigului, statisticile ne spun că oamenii au avut o stare bună, echivalentul pentru ”Bine” în aplicație. Biblioteca Centrală Universitară ”Lucian Blaga” a deschis dis-de-dimineață și cei mai harnici membri s-au simțit ”Bine” de asemenea. La partenerii de la Bookstory vizitatorii și clienții au fost extrem de curioși cu privire la conceptul de înregistrare a stărilor și de tehnicile de conștientizare, iar din rezultate se pare că toți s-au simțit bine la librărie. Cea mai comică acțiune a zilei a fost tura cu Linia 25, din centru până în Bucium și înapoi în Piața Cipariu. Am dat premii neașteptate celor ce tranzitau orașul pe linia 25 și o parte ne-au mărturisit că le-am făcut ziua mai bună.

Se pare că nouă clujenilor ne place cel mai mult în parc, când e soare. În ziua de sâmbătă 4 noiembrie stările au fost și mai bune decât vineri, vremea a fost minunată, Parcul Central și Parcul Babeș fiind locurile în care clujenii s-au simțit excelent, cu cele mai bune rezultate ale campaniei. Tot sâmbătă un moodspot activ și cu multă voie bună a fost Cluj Hub, unde s-a organizat Transylvania MegaHack. Cei din competiție s-au declarat în medie ”Fericiți” și curioși cu privire la detaliile tehnice ale Gimini Moodtracker: mecanismele de notificări, funcția de evaluare a apelurilor telefonice și preluarea automată a locațiilor. Scoruri ridicate s-au obținut și pe Bulevardul Eroilor, la Baza Sportivă Gheorgheni, în Piața Muzeului, Hașdeu și Căminele Observator.

Campania Cluj Mood s-a încheiat duminică seara cu o vizită a Gimini Apps la Teatrul Național, înainte de spectacolul ”Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”. Am strâns un număr record de stări și am obținut unul dintre cele mai bune rezultate ale campaniei. Spectatorii clujeni se simt foarte bine duminică seara.
Am colindat străzile orașului, a fost un weekend minunat, care a fost posibil și pentru că am avut parteneri dragi care ne-au primit în ”casele” lor și cărora vrem să le mulțumim pentru sprijin și pentru curajul de a fi pionieri într-o astfel de campanie. Am ales Clujul pur și simplu pentru că ne este drag, aici trăim și aici am construit aplicația Gimini Moodtracker.

Campania Cluj Mood e un proiect pilot ce va fi multiplicat în comunitatea din Cluj-Napoca, atât în locații publice, cât și în companii ce urmează să intre în acest proces de măsurare a fericirii. Vedem Gimini Moodtracker ca un barometru pentru comunități, o aplicație cu multe beneficii pentru utilizatori individuali, dar și pentru comunități mari sau mici ce își propun să măsoare și apoi să îmbunătățească starea membriilor lor.

Versiuni gratuite ale aplicației Gimini Moodtracker se găsesc pe Google Play și App Store.


comments

Dan Ciulea

Antreprenor, blogger, gurmand, pasionat de fotografie si calatorii.
Ma gasiti pe:
Twitter, Instagram, Facebook

You may also like...

Leave a Reply